Název:
Uplatnění absolventů ISS FSV UK v praxi a jejich hodnocení studia na institutu
Překlad názvu:
ISS FSV UK Alumni Work Status and Evaluation of Educational Program
Autoři:
Fedorková, Marta ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Krejčí, Jindřich (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se věnuje otázce pracovního uplatnění absolventů oborů sociologie a veřejná a sociální politika na Institutu sociálních studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy, a jejich zpětného hodnocení výuky. Její základem je správa o realizaci dotazníkového šetření s tímto zaměřením. Metodologicky vychází z obdobně zaměřených českých i mezinárodních výzkumů. V úvodu zasazuje v krátkosti absolventské průzkumy do kontextu ČR a teoretického rámce, následně představuje metodologické aspekty realizovaného šetření. Hlavní část je věnována prezentaci zjištěných výsledků v jednotlivých oblastech. Představuje šíři možností pracovního uplatnění absolventů, jejich zkušenosti s přechodem do praxe, zpětné hodnocení výuky, vzdělávací potřeby, a zájem o další spolupráci. V závěru jsou formulována vyplývající doporučení ve smyslu většího propojení výuky s praxí a podpory pro plánované Alumni sdružení. Taktéž jsou zhodnoceny možnosti dalšího využití připraveného instrumentu k šetření pro celou fakultu.This paper is a final report from a web-based Alumni survey at the Institute of Social Studies, Faculty of Social Sciences at Charles University. It examines Alumni evaluation of their study and work experiences. Czech and international studies of similar foci served as the methodological basis for the research. First part of the paper presents an overview of the field of Alumni surveys in Czech Republic, followed by exposition of related methodology. Core of the study focuses on the analysis of results obtained in the thematic areas of Alumni work experience, evaluation of studies at ISS, their educational needs and interest in renewing relations with their school. The main outcome is represented by suggestions for curricular changes and creation of Alumni association. Evaluation of possible application of the created design and methodology for further use for the faculty is included.