Název:
Vliv regionálních médií na vnímání komunální politiky čtenáři v Mělníku
Překlad názvu:
The Influence of Regional Media on Readers' Perception of Politics in Melnik
Autoři:
Tichota, Ondřej ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Vliv regionálních médií na vnímání politiky čtenáři v Mělníku" pojednává o výzkumu přejímání mediálního framingu (zarámování) politiků, politických aktérů a významných událostí čtenáři regionálních zpravodajských periodik ve městě M ělník. K výzkumu byly využity metody framingu a focus groups. V úvodní teoretické části jsou obě metody představeny. Metoda framingu sloužila ke kvalitativní analýze obsahů p ěti tištěných médií v letech 2005 až 2007 - byly to Mělnický deník, Týdeník Mělnicko, měsíčník Mělnická radnice, týdeník Tep regionu a středočeské vydání Mladé fronty Dnes. Autor diplomové práce se zaměřil na několik nejdůležitějších témat na komunální úrovni ve sledovaném období a pozoroval, jak respondenti přebírají, nebo naopak odmítají jejich zarámování nabízené prostřednictvím médií politiky, novináři a dalšími účastníky politického života v Mělníku, jakými jsou například členové petičních výborů nebo ekologičtí aktivisté. Zarámování událostí a kauz u čtenářů autor zjišťoval v jím moderovaných diskusích ve focus groups (ohniskových skupinách), v nichž respondenty byli obyvatelé Mělníka ve věku od 26 do 75 let. Tato práce je subjektivní sondou do světa účinků regionálních médií na čtenáře, v tomto případě zaměřenou na politická témata.Diploma thesis "The Influence of Regional Media on Readers' Perception of Politics in Melnik" refers on a survey of accepting media framing of politicians, politics and important issues by regional media readers in the town of Melnik. Methods of framing and focus groups were used in the survey. First the methods were introduced. The method of framing was used for qualitative content analysis of five printed media from 2005 to 2007. The media were daily Melnicky denik, weekly Tydenik Melnicko, monthly Melnicka radnice, weekly Tep regionu and regional supplement of Mlada fronta Dnes for Central Bohemia. The author of this work focused on several most important issues of the 2005 to 2007 period and he observed how respondents accept or decline the framing of these problems offered by politics, journalists and other participants of Melnik political life. To do this he organised focus groups discussions with Melnik inhabitants in the age of 26 to 75 years of age. They discussed their opinions and beliefs on local politics. This work is a subjective insight into the world of regional media effects on readers, in this case focused on political issues.
Klíčová slova:
focus groups; Framing; kvalitativní výzkum; Mělník; regionální média; vliv médií; účinky médií; čtenáři; Focus Groups; Framing; Media Effects; Media Influence; Melnik; Qualitative Research; Readers; Regional Media