Název:
Kvantitativní analýza učebnic mediální výchovy
Překlad názvu:
Qualitative research of media literacy clas-books
Autoři:
Randus, Tomáš ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] abstrakt.cs Analýza obsahu učebnic mediální výchovy pro základní a gymnaziální školství. České školství prošlo tzv. kurikulární reformou, v jejímž důsledku mají školy relativní volnost stanovovat vlastní výukové postupy a volit materiály pro výuku podle vlastního uvážení. Tato práce si klade za cíl nalézt metodu, podle které bude možno zkoumat učebnice oboru mediální výchova, a následně provézt výzkum za použití této metody. Výsledná data by měla sloužit k orientaci uživatelů těchto učebnic (žáků, učitelů, rodičů, metodiků vzdělávaní apod.). Práce se zaměřuje pouze na materiály dostupné v distribuční síti knih a učebnic. Proto je součástí také výzkum trhu, který zajistí veškerý materiál pro následnou analýzu. Základními způsoby posuzování textů je srovnávání s tématy akademického oboru Mediální studia, posuzování podle závazného metodického materiálu "Rámcové vzdělávací programy", a srovnávání s doplňkovým materiálem "Doporučené očekávané postupy" vydaným Národním ústavem pro vzdělávání. Stránka 1abstract.en This study is an analysis of media literacy school books. The research method is combination of quantitative and qualitative analysis. The study begins with a market research and then all the relevant books found are analyzed from content point of view. The goal is to investigate the best structure definition for the final quantification. The media literacy as a program of primary and high schools has been started eleven years ago and there is significant lack of information what is actually taught and how it is processed. Czech school system gives freedom of teaching form. One piece of the answer for this wide question can be the research of all available text books. The study aims at real printed and published school books and excludes all methodology guides, worksheets and non-printed documents. There are some official conceptual and normative materials released by government which will be used in this study for comparison. Moreover, the study will try to find an efficient and objective media literacy textbooks analytical method. Stránka 1