Název:
Rodiče jako aktér vzdělávací politiky: Rodičovské strategie ovlivňování vzdělávací dráhy dětí v Praze
Překlad názvu:
Parents as an Educational Policy Stakeholder: Parental Strategies of Influencing the Children's Educational Career in Prague
Autoři:
Pavlovská, Veronika ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: Bakalářská práce "Rodiče jako aktér vzdělávací politiky: rodičovské strategie ovlivňování vzdělávací dráhy dětí v Praze" se zabývá strategiemi a rozhodnutími, které rodiče činí při výběru základních škol pro své děti. Jejím cílem je popsat a pochopit, jak rodiče ovlivňují vzdělávací dráhu svých dětí a co stojí v pozadí jejich voleb a rozhodnutí. Konkrétně se zaměřuje na rodiče v Praze. Práce nahlíží na rodiče jako na aktéry vzdělávací politiky a zkoumá, jaké jsou jejich možnosti vzdělávací politiku ovlivnit a jak těchto možností využívají. Práce popisuje současnou podobu a cíle povinné školní docházky, její zařazení do českého vzdělávacího systému a zachycuje, jaké v současné době existují odlišnosti mezi základními školami. Druhá část práce vychází z rozhovorů s matkami dětí, které jsou právě v první třídě a analyzuje jejich názory a postoje ke škole a strategie, které při výběru školy uplatňují. V závěru analýzu je navrženo rozdělení rodičů do dvou skupin, podle jejich názorů a postojů, strategií, které volí a možností, které mají při ovlivňování svých škol.