Název: Rodiče jako aktér vzdělávací politiky: Rodičovské strategie ovlivňování vzdělávací dráhy dětí v Praze
Překlad názvu: Parents as an Educational Policy Stakeholder: Parental Strategies of Influencing the Children's Educational Career in Prague
Autoři: Pavlovská, Veronika ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok: 2010
Jazyk: cze
Abstrakt: Bakalářská práce "Rodiče jako aktér vzdělávací politiky: rodičovské strategie ovlivňování vzdělávací dráhy dětí v Praze" se zabývá strategiemi a rozhodnutími, které rodiče činí při výběru základních škol pro své děti. Jejím cílem je popsat a pochopit, jak rodiče ovlivňují vzdělávací dráhu svých dětí a co stojí v pozadí jejich voleb a rozhodnutí. Konkrétně se zaměřuje na rodiče v Praze. Práce nahlíží na rodiče jako na aktéry vzdělávací politiky a zkoumá, jaké jsou jejich možnosti vzdělávací politiku ovlivnit a jak těchto možností využívají. Práce popisuje současnou podobu a cíle povinné školní docházky, její zařazení do českého vzdělávacího systému a zachycuje, jaké v současné době existují odlišnosti mezi základními školami. Druhá část práce vychází z rozhovorů s matkami dětí, které jsou právě v první třídě a analyzuje jejich názory a postoje ke škole a strategie, které při výběru školy uplatňují. V závěru analýzu je navrženo rozdělení rodičů do dvou skupin, podle jejich názorů a postojů, strategií, které volí a možností, které mají při ovlivňování svých škol.

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/27467

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-489822


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce
 Záznam vytvořen dne 2022-05-08, naposledy upraven 2022-05-08.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet