Název: Evoluce chování inteligentních agentů v počítačových hrách
Překlad názvu: Evoluce chování inteligentních agentů v počítačových hrách
Autoři: Kadlec, Rudolf ; Kudová, Petra (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2008
Jazyk: eng
Abstrakt: In the present work we study evolution of both high-level and low-level behaviour of agents in the environment of the commercial game Unreal Tournament 2004. For optimization of high-level behaviour in Deathmatch and Capture the flag game modes a new functional architecture for description of player's behaviour was designed and implemented. Then a genetic programming technique was used to optimise it. Experiments with both standard evolution schema and with coevolution are presented. In second series of experiments the NEAT algo- rithm was used to evolve low-level missile avoidance behaviour (so called "dodging").

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/17224

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-492455


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2022-05-08, naposledy upraven 2022-05-08.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet