Název:
Utužování stereotypů pomocí příspěvků, které sdílejí české influencerky na sociální síti Instagram
Překlad názvu:
Stereotypes that Czech influencers support with their posts on the Instagram
Autoři:
Lesáková, Marie ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce si dává za cíl zjistit, jak české influencerky na vybrané sociální síti, kterou je Instagram, utužují svými příspěvky tradiční genderové stereotypy nebo se jim naopak vymykají. Práce je rozdělena do dvou hlavních bloků - části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku nových médií a na fenomén sociálních sítí. V dalších kapitolách práce definuje Instagram, který je i předmětem následné analýzy. Součástí teoretické části je charakteristika s Instagramem souvisejících pojmů. Diplomová práce rozebírá sociologický problém genderových stereotypů a uvádí několik případů z historie médií, kde byly znatelně podporovány genderové stereotypy mezi muži a ženami. Praktická část je zaměřená nejprve na kvantitativní obsahovou analýzu, která má za úkol vyřadit příspěvky, které nevykazují žádné genderové stereotypy a nepodrobí se tak dalšímu kroku, kterým je kvalitativní analýza příspěvků několika nejsledovanějších českých influencerek současnosti.The diploma thesis aims to find out whether the selected Czech woman influencers on the selected social network, Instagram, support by posts traditional stereotypes or not. The work is divided into two main blocks - theoretical and practical. The theoretical part focuses on the characteristics of new media and the phenomenon of social networks. In the next chapters, thesis does not forget to define Instagram, which is the subject of subsequent analysis. The theoretical part includes characteristics of Instagram related terms. The diploma thesis focuses on the sociological problem of gender stereotypes and presents several cases from the history of the media, which support stereotypes between men and women. The practical part first is focused on the quantitative content analysis. The next step is focused on qualitative analysis of the posts of some of the most follow Czech influencers.
Klíčová slova:
digitální média; gender; influencer; Instagram; média; nová média; příspěvky; stereotyp; vliv; digital media; gender; influence; influencers; Instagram; media; new media; posts; stereotype