Název:
Informovanost a postoje žáků základních škol druhého stupně na Písecku o odpadech a jeho třídění
Překlad názvu:
Knowing and position of students on basic school in the second grade about garbahe and his waste sorting in area of town Pisek.
Autoři:
SAIDOVÁ, Andrea Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Informovanost a postoje žáků základních škol druhého stupně na Písecku o odpadech a jeho třídění. Tato bakalářská práce shrnuje základní informace o problematice třídění odpadu a popisuje informovanost dětí druhého stupně základních škol. Teoretická část je zaměřena především na všeobecné zásady třídění odpadu. Popisuje jednotlivé druhy odpadu jejich recyklaci a následné využití. Dále jsou zde uvedeny programy pro základní školy, kampaně a soutěže o třídění odpadu. Je zde uvedeneno jakým způsobem by měli lidé v dnešní době třídit odpad, jak fungují sběrné dvory a legislativa týkající se daného tématu. V praktické části jsou prezentovány výsledky mého výzkumu. Tento výzkum se zabýval informovaností žáků druhého stupně základních škol na Písecku o třídění odpadu a zda tito žáci odpad třídí v domácnosti či ve škole. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníků s uzavřenými, polouzavřenými a otevřenými otázkami. Polovina dotazníků byla rozdána ve škole na vesnici a polovina ve městě. Před zahájením výzkumu byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotézu se mi pomocí výzkumu nepodařilo potvrdit, ale druhá hypotéza byla potvrzena. Awareness and attitudes of pupils attending the second stage of elementary school in the Písek region on waste and waste separation. In this thesis basic information on waste separation is summarized and the awareness of this issue in pupils attending the second stage of elementary school is described. The theoretical part is primarily focused on general principles of waste separation. It gives an account of different types of waste, waste recycling and the subsequent usage. Programs for elementary schools, campaigns and competitions on waste separation are presented. The way how to separate waste nowadays is recommended, functioning of the waste collection points is mentioned and legislation on the subject is explained. In the practical part results of my research are presented. This research dealt with the awareness of pupils attending the second stage of elementary school in the Písek region on waste separation and whether these pupils separate waste at home or at school. This research was conducted using questionnaires with closed, semi-closed and open-ended questions. One half of the questionnaires was distributed in a village school and the other half in a town school. Two hypotheses had been stated before the research started. The first hypothesis was not confirmed by the research, but the second hypothesis was confirmed.
Klíčová slova:
komunální odpad; odpad; recyklace; třídění odpadu; Municipal waste; Recycling; Waste; Waste separation Citace: SAIDOVÁ, Andrea. Informovanost a postoje žáků základních škol druhého stupně na Písecku o odpadech a jeho třídění. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/16303