Název:
Vliv pandemie Covid 19 na techniky a strategie vyučování
Překlad názvu:
The impact of the Covid 19 pandemic on teaching techniques and strategies
Autoři:
Pleskačová, Jana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 1 ABSTRAKT Diplomová práce zkoumá vliv pandemie Covid-19 na techniky a strategie vyučování. Cílem práce je zjistit dopad Covid-19 na změny technik a strategií učení. Cílem je zjistit, o jaké změny se jedná. Zjistit, zda učitelé mají zájem upravit své strategie i techniky učení, a identifikovat případné překážky. Teoretická část obsahuje rešerše dostupné literatury a dalších zdrojů na toto téma. Především výstupy z materiálů z České školní inspekce, ale závěry a doporučení Ministerstva školství a tělovýchovy České republiky. Praktická část se zaměřuje na výsledky dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo provedeno mezi učiteli (konktrétně 101 respondentů) a je kvantitativní povahy. Výstupem jsou doporučení, jak zapojit změny do výuky, např. prostřednictvím dotací a doporučení, jak využít různé aplikace do výuky, které nevyžadují finanční dotaci. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání, online vzdělávání, výuka, učitel, pedagog, žáci, studenti, distanční vzdělávání, pandemie Covid-19, strategie, techniky vzděláváníThe impact of the Covid 19 epidemic on instructional methods and practices is examined in the diploma thesis. The thesis seeks to ascertain Covid 19's effect on modifications to learning methods and strategies. The objective is to identify the changes that will take place. Identifying obstacles and figuring out whether teachers are interested in changing their teaching methods. Theoretical material includes searches of relevant literature and other sources. Primarily findings of the Czech School Inspection; judgments and suggestions from the Ministry of Education and Sports are also included. The results of the questionnaire survey are the main topic of the practical section. The quantitative study was conducted using a questionnaire among instructors. (specifically, 101 respondents). The output is recommendations on how to incorporate changes into teaching, such as through subsidies, as well as recommendations on how to employ various teaching apps that do not require financial subsidies. KEYWORDS Education, online education, teaching, teacher, educator, pupils, students, distance learning, Covid-19 pandemic, strategy, education techniques
Klíčová slova:
digitalizace vzdělávání; digitální technologie; digitální vzdělávání; distanční vzdělávání; online vzdělávání; pandemie COVID-19; pedagog; strategie; studenti; techniky vzdělávání; učitel; Vzdělávání; výuka; žáci; digital education; digital technology; digitization of education; distance education; Education; online education; pandemic COVID-19; pedagogue; pupils; strategies; students; teacher; teaching; training techniques