Název:
Užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter
Překlad názvu:
The use of negative campaigning in the communication of selected candidates for the office of the President of the Czech Republic on the social networks Facebook and Twitter
Autoři:
Gelnar, Matyáš ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce zkoumá užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter. Cílem práce bylo zjistit, jak moc byla negativní kampaň přítomna v publikovaných příspěvcích na daných sociálních sítích. Zvolenou metodou výzkumu je kvantitativní obsahová analýza. Pro účely této analýzy bylo vytyčeno časové období od jednoho kalendářního měsíce před prvním kolem volby prezidenta České republiky až do dne druhého kola volby prezidenta České republiky. Analýza zkoumala příspěvky 3 kandidátů, kteří měli dle volebního modelu společností Data Collect a Kantar CZ největší procentuální šanci na postup do druhého kola volby prezidenta České republiky. Jmenovitě šlo o Petra Pavla, Andreje Babiše a Danuši Nerudovou. Předmětem analýzy příspěvků bylo například časové rozložení jednotlivých příspěvků, užití negativní kampaně či počet lajků. Výsledky analýzy ukázaly, že negativní kampaň byla určitou součástí předvolební komunikace na sociálních sítích jednotlivých kandidátů, rozdíly však bylo možné sledovat v míře jejího užití. Analýza zároveň ukázala, že příspěvky s negativní kampaní jsou na sociálních médiích populárnější pouze u některých kandidátů.This thesis examines the use of negative campaigning in the communication of selected presidential candidates on the social networks Facebook and Twitter. The aim of the thesis was to find out how much negative campaigning was present in the published posts of the social networks. The chosen research method is quantitative content analysis. For purpose of this analysis, the time period from one calendar month before the first round of the presidential election to the day of the of the second round of the presidential election was set out. The analysis examined published posts of 3 candidates, who according to the election model of Data Collect and Kantar CZ, had the highest percentage chance of advancing to the second round of the election of the President of the Czech Republic. They were Petr Pavel, Andrej Babiš and Danuše Nerudová. The subjects of the analysis were, for example, the time distribution of individual posts, the use of the negative campaigning and the number of likes. The results of the analysis showed that negative campaigning was a certain part of the pre- election communication on the social networks of each candidate, but differences could be observed in the extent of its use. The analysis also showed that posts with negative campaigning were more popular on social media only for...
Klíčová slova:
Andrej Babiš; Danuše Nerudová; kvantitativní obsahová analýza; Negativní kampaň; Petr Pavel; politická komunikace; prezidentské volby; sociální sítě; Andrej Babiš; Danuše Nerudová; Negative campaigning; Petr Pavel; political communication; presidential election; quantitative content analysis; social networks