Název:
Výuka ledního bruslení na 2. stupni základních škol
Překlad názvu:
Ice skating lessons at the 2nd grade of primary schools
Autoři:
Orlová, Adéla ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce na téma Výuka ledního bruslení na 2. stupni základních škol se zaměřuje na průběh výuky ledního bruslení na druhém stupni základních škol. Hlavním cílem práce bylo zmapování a zanalyzování výuky ledního bruslení na základních školách a následné vytvoření vhodné metodiky za pomocí odborné literatury, zahrnutí výsledků výzkumné části. V teoretické části se práce zabývá rozborem a kritikou literatury věnující se výuce bruslení a bruslení obecně. Tato část se zaměřuje na charakteristiku bruslení, nastínění historie, bruslařskými sporty, charakteristikou staršího školního věku, rámcovým vzdělávacím plánem a jeho pojetím ledního bruslení a osobností učitele/trenéra. Výzkumná část je postavená na dotazníkovém šetření. Dotazníky byly elektronickou formou rozeslány na základní školy a zjišťovaly, jak výuka bruslení na oslovených základních školách probíhá, jak a kde je zajišťovaná. Díky dotazníkům, odborné literatuře pak byla vytvořena metodika vhodná pro tento stupeň základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA výuka ledního bruslení, základní škola, metodika ledního bruslení, starší školní věkThis bachelor's thesis on the topic of Teaching ice skating in the lower-secondary schools focuses on the course of teaching ice skating in the lower-secondary schools. The main goal of the work was to map and analyze the teaching of ice skating at elementary schools and creating a suitable methodology with the help of literature, including the results of the research part. The theoretical part of the thesis deals with the analysis and criticism of the literature devoted to the teaching of ice skating and ice skating in general. This part focuses on the characteristics of ice skating, a brief outline of history of ice skaing, ice skating sports, characteristics of the older school age, on Rámcový vzdělávací plán and its concept of ice skating and on the personality of the teacher/coach. The research part is based on a questionnaire survey. The questionnaires were sent electronically to elementary schools and their purpose was to find out how skating lessons are conducted at the approached elementary schools and how and where are the lessons provided. Thanks to the questionnaires and literature a suitable methodology for the lower-secondary schools was created. KEYWORDS Ice skating lessons, elementary school, older school age, metodology of ice skating.
Klíčová slova:
metodika ledního bruslení; starší školní věk; výuka ledního bruslení; základní škola; elementary school; Ice skating lessons; metodology of ice skating; older school age