Název:
Self-greenwashing u mladých lidí ve věku 18 až 35 let
Překlad názvu:
Self - greenwashing among young people aged 18 do 35
Autoři:
Křivánková, Simona ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je popsat spotřebitelské chování mladých lidí v České republice ve vztahu k udržitelnosti. V rámci práce se operuje s pojmem self-greenwashing, který definuje kategorie odklonu chování mladých lidí od environmentálních hodnot. V teoretické části je popsán greenwashing, z nějž koncept vychází, dále se věnuje dosavadnímu zjištění ve vztahu k udržitelnosti a je zakončena konceptualizací pojmu self-greenwashing. Ve výzkumné části je nejprve popsaná metoda sběru dat pomocí focus groups a metoda zpracování dat pomocí otevřeného a axiálního kódování. Proběhly 3 ohniskové skupiny celkem o 15 respondentech ve věkovém rozmezí 18 až 35 let. Výsledky výzkumu potvrdily výskyt self-greenwashingu mezi mladými lidmi a dělí je do tří skupin podle deklarovaného zájmu o ochranu životního prostředí a reálných činů a vlivů na jejich chování.The aim of this paper is to describe the consumer behaviour of young people in the Czech Republic in relation to sustainability. The thesis operates with the concept of self- greenwashing, which defines categories of young people's behavioural deviation from environmental values. The theoretical section describes greenwashing, on which the concept is based, then discusses the findings to date in relation to sustainability and concludes with a conceptualisation of the concept of self-greenwashing. The research section first describes the data collection method using focus groups and the data processing method using open and axial coding. Three focus groups were conducted with a total of 15 respondents ranging in age from 18 to 35 years. The results of the research confirmed the prevalence of self-greenwashing among young people and divided them into three groups according to their declared interest in environmental protection and real actions and influences on their behavior.
Klíčová slova:
generace Z; greenwashing; mileniálové; ohnisková skupina; self-greenwashing; spotřebitelské chování; udržitelnost; consumer behaviour; focus group; generation Z; greenwashing; millennials; self-greenwashing; sustainability