Název:
Mentor v ošetřovatelství - vyhodnocení a inovace kurzu
Překlad názvu:
Mentor in Nursing {--} Evaluation and Innovation of the Course.
Autoři:
MOKREJŠOVÁ, Pavlína Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení a inovaci mentorského kurzu. Analýzou 11 akreditovaných vzdělávacích programů certifikovaných mentorských kurzů, jsme zjistili, že kurzy nejsou zcela ujednoceny. Na základě námi provedené analýzy jsme si pro naši práci vybrali mentorský kurz {\clqq}Školitel/školitelka klinické praxe`` Fakulty zdravotnických studií ZČU v Plzni. Hlavními cíli našeho šetření bylo 1. zjistit názory účastníků mentorského kurzu na absolvovaný kurz, 2. identifikovat případné nedostatky stávajícího kurzu mentorů klinické praxe a 3. podat návrhy na inovaci stávajícího kurzu. V empirické části diplomové práce byla pro zjištění sledovaných informací zvolena metoda kvalitativního výzkumného šetření. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů, na jejichž základě byly vytvořeny kasuistiky, z kterých vycházejí kategorizované tabulky. Respondenti hodnotili vybraný kurz pozitivně vzhledem k délce, počtu účastníků i celkové struktuře. Za nedostačující považovali jak rozsah praktické výuky tak její návaznost na teoretickou část kurzu. Díky našemu šetření jsme zjistili nedostatky v praktické části kurzu a navrhli inovativní opatření. Naše analýza byla podkladem pro návrh MZ ČR ke sjednocení vzdělávacích programů certifikovaných mentorských kurzů.The Diploma thesis is focused on evaluation and innovation of a mentor course. Based on the analysis of 11 educational programmes in certificated courses we found out that the courses are not unified. We chose one of the analysed mentor courses called ``Supervisor of clinical practice`` at the Faculty of Health Care Studies of the University of West Bohemia in Pilsen. The main goals of our research were: 1. to find out the opinions of the mentor course gradutes on the course, 2. to identify possible shortcomings of the courses for clinical practice mentors, 3. to suggest innovation of the current courses. The empiric part of the Diploma thesis was worked on a quantitative research technique to find information required. The data collected through semi-structured interviews were formed into casuistries and subsequently categorised in the tables. Respondents praised the length, the number of participants and the overall structure of their course but they considered the practical part of the course to be insufficient in the extent and the lack of experienced clinical mentors. So a draft proposal of the course was prepared. Our research found some shortcomings of the courses and resulted into a course innovation. The analysis used by the Ministry of Health should help unify educational programmes of mentor courses.
Klíčová slova:
kurz; mentor; mentorství; sestra; vzdělávací program; vzdělávání; Course evaluation; Mentor; Mentor preparation; Nursing education Citace: MOKREJŠOVÁ, Pavlína. Mentor v ošetřovatelství - vyhodnocení a inovace kurzu. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/16985