Název:
Analýza vnitrofiremní komunikace
Překlad názvu:
Internal Organizational Communication Analysis
Autoři:
Stejskal, Michal ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Procháček, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o problematice vnitrofiremní komunikace, především se zaměřuje na její praktickou aplikaci ve třech konkrétních firmách. Hlavním cílem bylo popsat a posoudit stav komunikace ve firmě, provést analýzu a vyvodit prakticky využitelné závěry a doporučení ke zvýšení její efektivity. V teoretické části jsou představeny a objasněny základní pojmy a specifika informace, komunikace, firemní kultury a především vnitrofiremní komunikace. Práce poskytuje přehled o funkcích, cílech, informačních tocích a prostředcích komunikace ve firmě. Zvýšená pozornost je věnována předpokladům efektivního fungování vnitrofiremní komunikace a s ní spojených problémů. Praktická část obsahuje analýzu vnitrofiremní komunikace založenou na dotazníkovém šetření s využitím kvalitativních informací z rozhovorů s manažery a volně dostupných informací o firmách. Výsledkem je její podrobný rozbor v jednotlivých firmách, funkční srovnání a konkrétní doporučení k odstranění nedostatků a jejímu zefektivnění.The thesis deals with topics of internal communication with focus on its application in three particular companies. The main objective was to describe and evaluate the quality of internal communication, to analyze it and draw useful conclusions and practical recommendations to improve its efficiency. The basic concepts and specifics of information, communication, corporate culture and internal communication are presented and explained in the theoretical part, followed by an overview of the functions, goals, information flows and means of communication within the company. The assumptions of effective internal communication and related problems are accentuated. The practical part includes internal communication analysis based on a survey, qualitative interviews with managers, and company information available to the public. The thesis results in a detailed analysis of particular companies, their comparison, and specific recommendations for removal of the deficiencies and effective improvements.
Klíčová slova:
analýza; dotazníkové šetření; komunikace; vnitrofiremní komunikace; analysis; communication; internal communication; survey
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26663