Název:
Inspirace současného managementu strategickými prvky používanými ve vojenství
Překlad názvu:
Inspiration of current management by strategic elements used in military approaches
Autoři:
Schubert, Petr ; Sedláčková, Helena (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Bartes, František (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V dnešním globalizací a hyperkonkurencí dominovaném světě podniky často bojují o přežití. Tato práce se snaží ověřit, zda je tento stav řešitelný využitím strategických prvků používaných ve vojenství. Inspirace je hledána především u Sun C ("Umění války"), Carl von Clausewitze ("O válce") a Nicolla Machiavelliho ("Vladař"). Cílem podniků je tvorba zisku a manažeři by se tudíž měli pokusit o dosažení tohoto cíle využitím každé dostupné informace a příležitosti, v ideálním případě bez přímého střetu s konkurencí. "Umění války" a další nadčasová vojenská díla nám i dnes poskytují inspiraci jak uspět v dnešním tvrdém podnikatelském světě.In today's globalised hypercompetition dominated world, companies are often fighting for survival. This theses tries to verify, if a way out could be found in the usage of strategic elements used in military approaches. Inspiration is sought in Sunzi ("The Art of War"), Carl von Clausewitz ("On War") and Nicollo Machiavelli ("The Prince"). The company's goal is to generate profit and managers should aim to achieve this goal by using every available information and opportunity, preferably without direct competitive encounter. "The Art of War" and other timeless military works give us today more then ever an inspiration how to succeed in today's hard business world.
Klíčová slova:
konkurence; management; strategie; competition; management; strategy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/27963