Název:
Osobnost Hanuše Wihana na pozadí kulturně historickém.
Překlad názvu:
The person of violoncellist Hanuš Wihan, history and culture of his time
Autoři:
Matyášová, Helena ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Bernášek, Václav (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Koncertní umělec, pedagog, interpret a propagátor komorní hudby, zakladatel Českého kvarteta a důležitý činitel české kultury konce 19. a začátku 20.století - Hanuš Wihan - se řadí mezi největší osobnosti violoncellového světa. Tato práce má připomenout jeho osobnost a dílo s přihlédnutím k dobovým kulturně-historickým souvislostem. Představuje Wihanův život od dětských a studijních let, přes patnáctileté působení v zahraničí, bohatou sólistickou i komorní koncertní činnost v Čechách i v cizině, pedagogickou práci profesora violoncellové a komorní hry na Pražské konzervatoři. Pojednává o Wihanově práci s Českým kvartetem a věnuje se též vztahu H. Wihana a A. Dvořákem a dalšími umělci - současníky. Konečně se dotýká období Wihanova pobytu v Brandýse nad Orlicí.Hanuš Wihan, a concert artist, teacher, and Czech chamber music promoter, the founder of the Czech Quartett and an important representative of the Czech culture of the end of 19th and beginning of 20th centuries is considered to be one of the most outstanding personalities among the worldwide known cellists. The thesis is to remind us of his great personality and work while reflecting the contemporary cultural and historical context of those times. It presents Wihan´s life from his early childhood and years of study, his fifteen year long contract abroad, his exuberant solo and chamber concert career in Bohemia as well as abroad and his teaching practice as a professor of violoncello a and chamber play at Prague Conservatoire. The thesis focuses on Wihan´s work with the Czech Qartett and is partly also dedicated to the relationship between H. Wihan and A. Dvořák and other contemporary artists. Finally the thesis covers the period of Wihan´s stay in Brandýs nad Orlicí.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/2494