Název:
Spiritistická fotografie
Překlad názvu:
The Occult Photography
Autoři:
Tesař, Jan ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Musilová, Helena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Následující úvahy, citace a obrazové přílohy mají za úkol přiblížit téma spiritistických úkazů ve fotografii. Předmětem zájmu jsou jednotlivé snímky i vybraní autoři. Po úvodu následuje první kapitola ?Chápání pojmu ?realita? ve spiritistické fotografii.? Jsou v ní např. informace, jak se na tuto problematiku dívali různí teoretici. Druhá kapitola ?Spiritistická fotografie ve Světě? je členěna do třech podkapitol. První z nich - Materializace ?duchů? lidí, přibližuje počátky spiritismu (např. dílo Williama Mumlera). Druhá - ?Levitace neživých předmětů? je o díle Fredericka Hudsona a Edouarda Isidora Bugueta. Třetí podkapitola ? ?Neidentifikovatelné úkazy? pojednává o jednotlivých případech takových úkazů a např. o Kirlianově fotografii. Poslední kapitolou je ?Spiritistická fotografie v Čechách?. Rozebírá nejen fotografii, ale zmiňuje se také o ostatních vizuálních projevech. Poslední část ?Závěr?, je zamyšlení nad chápáním spiritistické fotografie dnes a v minulosti, nad rozdíly u nás a ve světě, a mimo jiné i nad srovnáním s dalšími druhy vizuality.The title of this diploma work is "The occult photography". Main aim of this essay is to get closer to the phenomenon of spiritualism in photography. The work treats of concrete pictures and their authors. The introduction is followed by chapter "Conception of ?reality? in the occult photoraphy". It contains e.g. information about perception of this topic by various theoreticians. The second chapter "The world´s occult photography" consists to three parts. The first of them - "Materialization of human being´s spirits", considers origins of spiritualism (for example work of William Mumler). The second part - "Levitation of insentient subjects", discusses works of Frederick Hudson and Edouard Isidor Buguet. The third part - "The unidentifiable phenomenons", treats of concrete examples of such phenomenons and about Kirlian´s photography. The last chapter is called "The Czech occult photography". The conclusion is a kind of contemplation about perception of the occult photography in present and in past, about differences between this perception in our country and abroad, and also confrontation with other kinds of visuality.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4187