Název:
Hledání třetí reality
Překlad názvu:
Looking For a Third Reality
Autoři:
Tejnorová, Petra ; Klíma, Miloslav (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Krobot, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Svou diplomovou práci s názvem Hledání třetí reality vnímám jako příležitost
pro zachycení a reflektování možnosti vazeb jednotlivých komponentů inscenace.
Zejména však hudebních - pohybových - textových - hereckých - scénických
(scénografických) a samozřejmě režijních, se kterými při své aktivní tvorbě nejvíce
přicházím do kontaktu. Jistou linii a možnost reflexe vidím od inscenace Utrpení
knížete Sternenhocha k Titovi Andronikovi_Letu mouchy. Druhou linii pak od
dvoudílného projektu Paměť krajiny - Krajina paměti k Osobní anamnéze.
Třetí realita vzniká synkretismem, a to nejen v rámci zmíněných jednotlivých
komponentů, ale čerpá i ze zdrojů divadlu příbuzných. Má podobný charakter jako
montáž, kdy A plus B dává C. Nově vzniklá kvalita se dá nazvat tvůrčím
potenciálem diváka jako spolutvůrce inscenace, jako dalšího komponentu. Ač dobře
vím, že montáž ani třetí realita není žádné novum, snažím se v této práci dotknout
hlavních postupů procesu jejího vzniku a jednotlivých komponentů, které ji tvoří. A to
na několika konkrétních zkušenostech.I see my thesis titled Looking For a Third Reality as an opportunity for finding
and reflecting a possibility for an existing link between the individual components of
the piece, specifically the music-movement-text-acting-scene (scenography) parts of
the production, as well as, naturally, the directing, all of which I come into contact
most during my creative work in theater. A certain line and possibility for reflection
I see in the process between the production of The Suffering of Duke Sternenhoch
and that of Titus Andronicus_The Flight of a Fly. The second line then I see from the
two-part project The Memory of a Land - The land of Memory towards the production
Personal Case History.
The third reality comes to life through synthesis, and not only in the framework of
the above mentioned components, but also using sources related to theater. It has
a similar character to a montage, when a combination of a component A and
a component B creates a new entity C. This newly created quality could be called the
creative potential of the viewer as a co-creater of a production. Although neither
montage nor third reality is anything new, in this work I am endeavoring to touch the
main schemes of the process of creating a third reality and its components. All that
based on specific experience.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4574