Název:
Herecké techniky a přístupy v akademickém i profesionálním životě herce
Překlad názvu:
ACTING TECHNIQUES AND ATTITUDES IN AN ACADEMIC
Autoři:
Orozovič, Igor ; Pavlata, Michal (vedoucí práce) ; Kudláčková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Autor se ve své práci podrobně věnuje hereckým technikám a metodám výchovy herce, se kterými se setkal během studií i na prknech profesionálních divadel. Popisuje jednotlivá cvičení a postupy, srovnává je a snaží se vyvodit obecně platné principy pro kvalitní hereckou práci a vývoj. Opírá se při tom o společný teoretický základ těchto metod, který položil Michail Čechov. Paralelně s tematikou herecké techniky se autor zabývá možnostmi herecké tvorby v kontextu různých divadelních stylů a přístupů: realistického - iluzivního, zcizovaného (inscenace Svatá země), stylizovaného (inscenace Oidipus). Červenou nití práce je téma přístupu k herci z pozice pedagoga či režiséra a jejich vliv na herce jako na samostatnou tvůrčí bytost.In this diploma work the author works out acting techniques and methods of actor training, that he faced both, during his studies and on a professional stage. He describes in detail exercises and procedures, compares them and tries to draw some general principles of actor?s work and actor?s development. In a first part author describes methods based on common theoretical methodology created by Michail Čechov. At the same time the author deals with possibilities of actor?s own dramatic production in context of various theatre styles and points of view: realistic ? illusory, alienated (staging Holy Land) and stylized (staging Oidipus). An essential theme of this work is the way of teacher?s or director?s attitude to the actors and their influence on their independent individual creativity.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/6893