Počet nalezených dokumentů: 197
Publikováno od do

Features of Job Advertisements in English and in Czech
Čechová, Karolína; Drábková, Lenka; Vabroušková, Věra
2008 - anglický
Práce se zabývá analýzou inzerátů pracovních míst v britských a českých denících, jejich společnými rysy a rozdíly. Teoretická část pojednává o typických znacích, výrazových a lingvistických prostředcích, které se vyskytují v britských a českých inzerátech pracovních míst. Cílem praktické části je zkoumání znaků, které byly popsány v teoretické části, s použitím grafů. Klíčová slova: Inzeráty pracovních míst; noviny; čtenáři; titulky; slogany; obrázky; loga; Job advertisements; newspapers; readers; headlines; slogans; images; logos Plné texty jsou dostupné v knihovně UTB.
Features of Job Advertisements in English and in Czech

Práce se zabývá analýzou inzerátů pracovních míst v britských a českých denících, jejich společnými rysy a rozdíly. Teoretická část pojednává o typických znacích, výrazových a lingvistických ...

Čechová, Karolína; Drábková, Lenka; Vabroušková, Věra
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008

The Chinese in western Canada
Lugrová, Petra; Sedláčková, Radka; Svobodová, Dagmar
2008 - anglický
Cílem mé bakalářské práce je zaměřit se na život obyvatel čínského původu v Kanadě a především jejich vzájemné vztahy s kanadskou společností, jejich minulost a vývoj. V práci jsem se zaměřila především na fakta týkající se čínské imigrace do Kanady, její historie a stinných stránek, dále jsem zmínila informace související s prvním osídlování a rozvojem "Chinatowns'q, jejich funkcí, kterou zastávaly v minulosti a funkci kterou mají v současnosti. Ve třetí části jsem se soustředila na vzájemné vztahy obou komunit, trpkost a diskriminaci, s kterou se Číňané po dlouho dobu setkávaly. Poslední část zahrnuje téma - vzájemná spolupráce Číny a Kanady. Klíčová slova: Kanada; Čína; imigrace; vztahy; diskriminace; spolupráce; Canada; China; immigration; relations; discrimination; cooperation Plné texty jsou dostupné v knihovně UTB.
The Chinese in western Canada

Cílem mé bakalářské práce je zaměřit se na život obyvatel čínského původu v Kanadě a především jejich vzájemné vztahy s kanadskou společností, jejich minulost a vývoj. V práci jsem se zaměřila ...

Lugrová, Petra; Sedláčková, Radka; Svobodová, Dagmar
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008

Historie, vývoj a současnost rodinného podnikání v České Republice
Vašáková, Nela; Vabroušková, Věra; Drábková, Lenka
2008 - anglický
Má bakalářská práce se zabývá tématem rodinného podnikání v naší zemi. Zejména pak jeho historií, vývojem a současností. Zaměřuje se na problematiku vztahů, zkoumá výzvy, kterým musí tradiční rodinné firmy čelit, jejich hodnoty a budoucí cíle. Klíčová slova: rodinné podnikání; vyvlastnění; restituce; rodinné a obchodní vztahy; rodinná a obchodní kultura; výzvy; loajalita; zákazníci; family business; expropriation; restitutions; family and business relations; family and business culture; challenges; loyalty; customers Plné texty jsou dostupné v knihovně UTB.
Historie, vývoj a současnost rodinného podnikání v České Republice

Má bakalářská práce se zabývá tématem rodinného podnikání v naší zemi. Zejména pak jeho historií, vývojem a současností. Zaměřuje se na problematiku vztahů, zkoumá výzvy, kterým musí tradiční rodinné ...

Vašáková, Nela; Vabroušková, Věra; Drábková, Lenka
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008

Promotion Analysis of Magazine Cosmopolitan in the Czech Republic
Petříková, Lenka; Kressová, Petra; Pilík, Michal
2008 - anglický
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou propagace časopisu Cosmopolitan v České republice. Cosmopolitan je považován za jeden z nejpopulárnějších časopisů pro ženy s dlouhou tradicí a s rozsáhlou distribucí ve více než 100 zemích světa. Hlavním cílem bakalářské práce je analýza pozice na trhu a výběr vhodné marketingové strategie s důrazem na tvorbu značky pomocí marketingových komunikačních nástrojů. Znalosti získané z teoretické části práce jsou použity na vlastní zpracování analýzy praktické části. V praktické části analýza ukazuje přímou konkurenci spolu se silnými a slabými stránkami. V komunikačním mixu byl největší důraz kladen na propagaci produktu. Fakta získaná marketingovým výzkumem, který byl zpracován formou dotazníku umístěného na webových stránkách, byla použita za účelem pomoci prodejci zjistit reálnou situaci časopisu Cosmopolitan na českém trhu a reálné priority zákazníků. Číselné údaje poskytnuté Cosmopolitanem byly použity pro udání prodejnosti stejně tak jako popularity časopisu. Poslední analýza se zabývá průměrnými zisky a jejich výpočty. Ve finální části bakalářské práce jsou výsledky shrnuty a následovány doporučeními pro prodejce. Klíčová slova: nástroje marketingové komunikace; marketingový mix; konkurence; SWOT analýza; marketing communication tools; marketing mix; competition; SWOT analysis Plné texty jsou dostupné v knihovně UTB.
Promotion Analysis of Magazine Cosmopolitan in the Czech Republic

Tato bakalářská práce se zabývá analýzou propagace časopisu Cosmopolitan v České republice. Cosmopolitan je považován za jeden z nejpopulárnějších časopisů pro ženy s dlouhou tradicí a s rozsáhlou ...

Petříková, Lenka; Kressová, Petra; Pilík, Michal
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008

Translation of Special Technical Text and its Analysis
Mračková, Lucie; Svobodová, Dagmar; Lengálová, Anežka
2008 - anglický
Tato bakalářská práce se zabývá překladem konkrétního technického textu z oblasti gumárenského průmyslu. Teoretická část obsahuje základní znalosti o studii teorie překladu od jejích počátků až po současnost a dále také jednotlivými typy překladů. Jedním z těchto typů, který je v této práci zpracován podrobněji, je překlad odborného technického textu. Na základě těchto teoretických podkladů je v praktické části přeložen konkrétní technický text a následná analýza ukázek vybraných překladatelských jevů. Závěr praktické části je věnován srovnání výsledků analýzy konkrétního textu s teoretickými zásadami. Klíčová slova: Překlad; překladatelské přístupy; ekvivalence; technický text; pneumatika; Translation; translational approaches; equivalence; technical text; tyre Plné texty jsou dostupné v knihovně UTB.
Translation of Special Technical Text and its Analysis

Tato bakalářská práce se zabývá překladem konkrétního technického textu z oblasti gumárenského průmyslu. Teoretická část obsahuje základní znalosti o studii teorie překladu od jejích počátků až po ...

Mračková, Lucie; Svobodová, Dagmar; Lengálová, Anežka
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008

Approaches to Human Resources Management
Hluštíková, Lucie; Vabroušková, Věra; Drábková, Lenka
2008 - anglický
Cílem této práce je definovat současné trendy v přístupech k řízení lidských zdrojů. Teoretická část je zaměřena na vymezení problematiky včetně přístupů k řízení lidských zdrojů a zhodnocení jejich použitelnosti při práci odborníků v personálním managementu. Praktická část má za úkol popsat současné přístupy k řízení lidských zdrojů vybraných podnikatelských subjektů pomocí analýzy a stanovit návrh na jejich zlepšení. Klíčová slova: řízení lidských zdrojů; přístup; trend; výkon; strategie; znak; metoda; human resource management; approach; performance; strategy; feature; process Plné texty jsou dostupné v knihovně UTB.
Approaches to Human Resources Management

Cílem této práce je definovat současné trendy v přístupech k řízení lidských zdrojů. Teoretická část je zaměřena na vymezení problematiky včetně přístupů k řízení lidských zdrojů a zhodnocení jejich ...

Hluštíková, Lucie; Vabroušková, Věra; Drábková, Lenka
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008

Metaphors in advertising slogans
Steiner, Zdeněk; Nemčoková, Katarína; Atcheson, Hana
2008 - anglický
Účelem této bakalářské práce je seznámit čtenáře se základní znalostí reklamy, jejím rozdělením a historií. Tato práce také zkoumá otázku rozdílů mezi reklamními a odbornými texty. Práce se rovněž zabývá zakladními složkami reklamního jazyka a zejména použitím metafor v reklamních sloganech. Závěrečná část práce je věnována analýze reklamních textů z lingvistického hlediska. Klíčová slova: reklama; reklamní slogan; metafora; jazyk reklamy; tištěná reklama; advertisement; advertising slogan; metaphor; language of advertising; printed ads Plné texty nejsou dostupné.
Metaphors in advertising slogans

Účelem této bakalářské práce je seznámit čtenáře se základní znalostí reklamy, jejím rozdělením a historií. Tato práce také zkoumá otázku rozdílů mezi reklamními a odbornými texty. Práce se rovněž ...

Steiner, Zdeněk; Nemčoková, Katarína; Atcheson, Hana
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008

Abbreviations in chat communication
Nevařilová, Nela; Nemčoková, Katarína; Rosíková, Alena
2008 - anglický
Tato bakalářská práce se zabývá použitím zkratek v chatové komunikaci. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části (teoretickou a praktickou.) Teoretická část se zabývá jazykem Internetu. Jsou zde popsány gramatické a formální rysy Internetového jazyka. Je zde také zmíněn proces tvoření slov, který je spojen se změnami v jazyce. V praktické části je proveden výzkum. Výzkum se zabývá použitím zkratek různými generacemi lidí a nejčastěji používanými zkratkami. Klíčová slova: Tvoření slov; Typy zkracování slov; Akronymy; Inicialismy; Zkratky; Různé generace; Frekvence použití zkratek; Word-formation; Types of shortened words; Acronyms; Initialisms; Abbreviations; Different generations; Frequency of abbreviations Plné texty jsou dostupné v knihovně UTB.
Abbreviations in chat communication

Tato bakalářská práce se zabývá použitím zkratek v chatové komunikaci. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části (teoretickou a praktickou.) Teoretická část se zabývá jazykem Internetu. Jsou zde ...

Nevařilová, Nela; Nemčoková, Katarína; Rosíková, Alena
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008

Comparison of Various Types of Communication Used in Business
Staňková, Hana; Lengálová, Anežka; Vaculíková, Vlasta
2008 - anglický
Bakalářská práce se zabývá analýzou a porovnáním různých druhů komunikace, které se často používají v obchodním prostředí. Osobní komunikace, telefonování, prezentace, obchodní korespondence a elektronické typy komunikace jsou analyzovány z různých úhlů pohledu. V teoretické části jsou představeny jejich rysy a analytická část demonstruje tyto formální a jazykové rysy na příkladech, které dále analyzuje. Pilotní výzkum, který byl proveden ve firmách, ukazuje, jak jsou různé typy komunikace efektivní a oblíbené ve skutečném pracovním prostředí. Klíčová slova: Komunikace v obchodní praxi; mluvený žánr; psaný žánr; osobní komunikace; telefonování; prezentace; obchodní korespondence; elektronická komunikace; synchronnost; asynchronnost; projev; mluvčí; zdvořilost; formálnost; Business Communication; Spoken Genre; Written genre; Face to face Communication; Telephoning; Presentation; Business Correspondence; Electronic Communication; Synchronous aspect; Asynchronous aspect; Utterance; Speaker; Listener; Politeness and Formality Plné texty jsou dostupné v knihovně UTB.
Comparison of Various Types of Communication Used in Business

Bakalářská práce se zabývá analýzou a porovnáním různých druhů komunikace, které se často používají v obchodním prostředí. Osobní komunikace, telefonování, prezentace, obchodní korespondence a ...

Staňková, Hana; Lengálová, Anežka; Vaculíková, Vlasta
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008

Job Advertisements in Leading Czech Economic and Financial Newspapers and Magazines
Heider, Artur; Drábková, Lenka; Vabroušková, Věra
2008 - anglický
Tato práce zkoumá problematiku anglicky psané inzerce pracovních mist v českých novinách a magazínech. V teoretické části se pojednává o prostředcích používaných v inzerci a o typických znacích pro inzerci pracovních mist. Praktická část zkoumá tyto prostředky a znaky. Klíčová slova: inzerce pracovních mist; noviny; magazíny; reklama; logo; slogan; job advertising; newspapers; magazines; advertising Plné texty jsou dostupné v knihovně UTB.
Job Advertisements in Leading Czech Economic and Financial Newspapers and Magazines

Tato práce zkoumá problematiku anglicky psané inzerce pracovních mist v českých novinách a magazínech. V teoretické části se pojednává o prostředcích používaných v inzerci a o typických znacích pro ...

Heider, Artur; Drábková, Lenka; Vabroušková, Věra
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze