Použitá omezení (2)  Zrušit všechna omezení
Počet nalezených dokumentů: 574467
Publikováno od do

Seznamování přes internet: Dopad online seznamek na hledání partnera
Mazáková Šetinová, Markéta; Hamplová, Dana; Katrňák, Tomáš; Fafejta, Martin
2024 - český
Markéta Mazáková Šetinová 13 Feb 2024 Online Dating: The Impact of the Internet on Mate Selection Dating has changed significantly over the last generation, both globally and in the Czech Republic. Perhaps the most significant change has been the influence of the internet and technology on the way people meet. This dissertation explores the evolving landscape of mate selection in the digital age, focusing on the impact of online dating platforms. Drawing on Czech and international research, the study investigates assortative mating patterns, age preferences, cognitive influences, and societal attitudes towards online dating. Employing a mixed-methods approach including data analysis from dating sites, surveys, and qualitative interviews, the research reveals a consistent trend towards assortative mating across various demographics from the first stages of mate selection. Findings suggest that while online dating expands opportunities for meeting potential partners, it also reinforces preferences for similarity and introduces new dynamics in mate selection. The study sheds light on the complexities of modern dating behavior, highlighting the interplay between individual preferences, societal norms, and technological affordances in shaping relationship dynamics. Markéta Mazáková Šetinová 13 Feb 2024 Seznamování přes internet: Dopad online seznamek na hledání partnera Seznamování se za poslední generaci výrazně změnilo, a to jak ve světě, tak v České republice. Asi nejvýznamnější změnou je vliv internetu a technologií na způsob seznamování. Tato disertační práce zkoumá měnící se prostředí výběru partnera v digitální době se zaměřením na vliv online seznamek. Na základě českých i zahraničních výzkumů zkoumá vzorce výběrového párování, partnerské preference s ohledem na věk a kognitivní schopnosti a postoje k online seznamování. Práce využívá kvantitativní i kvalitativní přístup a zahrnuje analýzu dat ze seznamek, dotazníkových průzkumů a kvalitativních rozhovorů. Výsledky ukazují konzistentní tendenci k výběrovému párování napříč různými demografickými skupinami již od prvních fází výběru partnera. Zjištění naznačují, že online seznamování sice rozšiřuje možnosti výběru potenciálního partnera, ale zároveň posiluje preference pro podobnost a proměňuje dynamiku seznamování. Studie přibližuje komplexitu moderního seznamování a zdůrazňuje vzájemné působení individuálních preferencí, společenských norem a technologií na výběr partnera. Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Seznamování přes internet: Dopad online seznamek na hledání partnera

Markéta Mazáková Šetinová 13 Feb 2024 Online Dating: The Impact of the Internet on Mate Selection Dating has changed significantly over the last generation, both globally and in the Czech Republic. ...

Mazáková Šetinová, Markéta; Hamplová, Dana; Katrňák, Tomáš; Fafejta, Martin
Univerzita Karlova, 2024

Motorická výkonnost a somatické znaky žen (věková kategorie 25,00 - 34,99 r.)
KALIŠOVÁ, Karolína
2024 - český
Karolína Kališová: Motorická výkonnost a somatické znaky žen (věková kategorie 25,00 - 34,99 r.). Cílem diplomové práce je porovnání a vyhodnocení naměřených výsledků u 36 žen (dobrovolných hasiček) ve věku 25,00 - 34,99 roku. Od října 2023 do ledna 2024 probíhalo měření, zjišťovány byly tělesné charakteristiky jako je tělesná výška, tělesná hmotnost, obvodové rozměry (pravé paže, břicha, boků a pravého stehna), tloušťky kožních řas (subskapulární, suprailiakální, nad bicepsem, nad tricepsem, na pravém stehně střední) a byly provedeny zkoušky pohyblivosti páteře (Stiborův příznak, Ottův příznak, Schoberův příznak, Čepojův příznak, Thomayerův příznak a zkouška lateroflexe). Z tělesné výšky a hmotnosti byla následně vypočítána hodnota Body Mass Indexu (BMI) u každé probandky a součet kožních řas. Součástí výzkumné části bylo také vyhodnocení plantogramu a dotazníku životní spokojenosti okruhy zdraví, práce a zaměstnání, volný čas, vlastní osoba, přátelé a příbuzní s dalšími doplňujícími otázkami. K zajímavým výsledkům práce patří například porovnání výsledků našeho souboru oproti 50letým dobrovolným hasičkám (Douchová, 2019), u starších žen byl zaznamenán vysoce významný rozdíl ve smyslu poklesu nožní klenby (testováno Chippauxe a Šmiřáka, průměr v kategorii plochá noha), páteř (Stiborův příznak, Ottův příznak, Schoberův příznak, Čepojův příznak, Thomayerův příznak) byla u starších žen statisticky významně méně pohyblivá kromě krční páteře (testováno Čepojovým příznakem). Karolína Kališová: Motor performance and somatic characteristics of women (age category 25,00 - 34,99). The aim of the thesis is to compare and evaluate the measured results of 36 women (volunteer firefighters) aged 25,00 - 34,99 years. Measurements were conducted from October 2023 to January 2024, focusing on body characteristics such as height, weight, circumferential dimensions (right arm, abdomen, hips, and right thigh), skinfold thickness (subscapular, suprailiac, above the biceps, above the triceps, on the mid-right thigh), and tests of spine mobility (Stibor's sign, Otto's sign, Schober's sign, Čepoj's sign, Thomayer's sign, and lateral flexion test). Body Mass Index (BMI) was calculated for each subject based on height and weight, along with the sum of skinfolds. The research also included the evaluation of the foot printogram and a questionnaire on life satisfaction in the areas of health, work and employment, leisure time, own person, friends and relatives with additional supplementary questions. Interesting results of the study include, for example, a comparison of our sample with 50-year-old volunteer firefighters (Douchová, 2019), where significantly higher differences were observed in older women in terms of foot arch decline (tested by Chippaux and Šmiřák, average in the flat foot category), and spine mobility (Stibor's sign, Otto's sign, Schober's sign, Čepoj's sign, Thomayer's sign) was statistically significantly less in older women except for the cervical spine (tested by Čepoj's sign). Klíčová slova: ženy; základní somatické znaky; dobrovolní hasiči; zkoušky pohyblivosti páteře; plantogram; kožní řasa; životní spokojenost; women; basic somatic characteristics; volunteer firefighters; spine mobility tests; foot printogram; skinfold; life satisfaction Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Motorická výkonnost a somatické znaky žen (věková kategorie 25,00 - 34,99 r.)

Karolína Kališová: Motorická výkonnost a somatické znaky žen (věková kategorie 25,00 - 34,99 r.). Cílem diplomové práce je porovnání a vyhodnocení naměřených výsledků u 36 žen (dobrovolných hasiček) ...

KALIŠOVÁ, Karolína
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Přeměna PET lahve na tiskový filament
TOŠER, Martin
2024 - český
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou stroje na přeměnu PET lahve na tiskový filament. Práce se v teoretické rovině věnuje především historii 3D tisku, srovnání jeho metod a samotné udržitelnosti. Důležitou součástí práce je i kapitola o motivaci k vytvoření stroje a rešerši dostupných řešení. Na základě zvolení vhodné konstrukce stroje byl tento vytvořen a otestován. Byl vytvořen návod na jeho sestavení a vložen na portál Printables. This thesis deals with the development of a machine for converting PET bottles into printing filament. The theoretical aspect of the thesis is mainly focused on the history of 3D printing, comparison of its methods and sustainability. An important part of the thesis is also a chapter on the motivation to create the machine and a research of available solutions. Based on the choice of suitable machine design, the machine was built and tested. Instructions for its construction were created and uploaded to the Printables portal. Klíčová slova: Přeměna PET lahve; návrh stroje; návod; filament; recyklace; PET bottle conversion; machine design; instructions; filament; recycling Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Přeměna PET lahve na tiskový filament

Tato diplomová práce se zabývá tvorbou stroje na přeměnu PET lahve na tiskový filament. Práce se v teoretické rovině věnuje především historii 3D tisku, srovnání jeho metod a samotné udržitelnosti. ...

TOŠER, Martin
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Využití příběhu podporujícího prosociální chování v mateřské škole.
VODIČKOVÁ, Tereza
2024 - český
Bakalářská práce se zaměřuje na využití příběhu u dětí předškolního věku. Cílem práce je zjistit možnosti rozvoje prosociálního chování dětí předškolního věku prostřednictvím využití příběhu. Teoretická část se věnuje významu čtení a příběhu v předškolním vzdělávání, charakteristice dítěte předškolního věku s akcentem na oblast prosociálního chování ve vztahu k oblasti Já a ten druhý (RVP PV). V praktické části je využita dětská kniha vlastní produkce, která je evaluována učitelkami v mateřské škole. Evaluace je realizována pomocí rozhovorů. Výsledky budou zahrnuty do finální podoby dětské knihy. Bachelor´s thesis focuses on the use of storytelling amongst preschool children. Objective of thesis is to explore the possibilities of developing prosocial behaviour in preschool children through storytelling. The theoretical part deals with the importance of reading and storytelling in preschool education, characteristics of preschool children with an emphasis on the prosocial behaviour in relation to area of Self and Others (RVP PV). The practical part utilizes a book for children´s of own production, evaluated by teachers at a kindergarten. Evaluation happens through interviews. Results will be included in the final form of the children´s book. Klíčová slova: význam čtení a příběhu; prosociální chování; dítě předškolního věku; RVP PV; Importance of reading and a storytelling; prosocial behaviour; preschool children; RVP PV Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Využití příběhu podporujícího prosociální chování v mateřské škole.

Bakalářská práce se zaměřuje na využití příběhu u dětí předškolního věku. Cílem práce je zjistit možnosti rozvoje prosociálního chování dětí předškolního věku prostřednictvím využití příběhu. ...

VODIČKOVÁ, Tereza
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Mechanika v úlohách FO
PEŠTA, Adam
2024 - český
Předmětem bakalářské práce je zanalyzování obsahů příkladů všech kategorií fyzikálních olympiád a vytvoření statistického pohledu na počet příkladů z oboru mechaniky a jejích podoborů v jednotlivých kategoriích. Analýza se zabývá vybranými deseti dohledatelnými ročníky fyzikálních olympiád. Na základě výsledků účastníků pak byla podrobněji analyzována kategorie D. The subject of the Bachelor's thesis is the analysis of the contents of tasks from all categories of Physics Olympiads and the creation of a statistical perspective on the number of tasks from the field of mechanics and its subfields in individual categories. The analysis deals with selected ten retrievable years of Physics Olympiads. Based on the participants' results, category D was further analyzed in detail. Klíčová slova: Fyzikální olympiáda; mechanika; analýza; Physics Olympiad; mechanics; analysis Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Mechanika v úlohách FO

Předmětem bakalářské práce je zanalyzování obsahů příkladů všech kategorií fyzikálních olympiád a vytvoření statistického pohledu na počet příkladů z oboru mechaniky a jejích podoborů v jednotlivých ...

PEŠTA, Adam
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Šperk jako umělecký objekt
MAKOVCOVÁ, Monika
2024 - český
Tato bakalářská práce zpracovává námět z oboru šperkařství, které je nedílnou součástí dějin lidské kultury. Teoretická část práce pojednává o šperku, jeho funkcích a typech, dále mapuje vývoj šperkařství v období starověkých kultur. Praktická část dokumentuje tvorbu autorského porcelánového šperku, který byl volně inspirován organickými motivy a kulturou starověkého Egypta. This bachelor's thesis deals with a topic from the field of jewelry, which constitutes an integral aspect of human cultural history. The theoretical part of the work discusses jewelry, its functions and types, and also maps the development of jewelry in the period of ancient cultures. The practical part documents the process of crafting original porcelain jewelry, drawing loose inspiration from organic motifs and the cultural heritage of ancient Egypt. Klíčová slova: šperk; funkce šperků; ozdoba; starověk; Egypt; antika; organické motivy; rostlinná pletiva; jewelry; jewelry function; ornament; Egypt; antiquity; organic motifs; plant tissues Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Šperk jako umělecký objekt

Tato bakalářská práce zpracovává námět z oboru šperkařství, které je nedílnou součástí dějin lidské kultury. Teoretická část práce pojednává o šperku, jeho funkcích a typech, dále mapuje vývoj ...

MAKOVCOVÁ, Monika
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Cesty ke zefektivnění vnímání a porozumění pohádek či příběhů u dětí ve věku 1 -3 roky
NEUMANNOVÁ, Eva
2024 - český
Cílem práce bylo vymyslet co nejvíce způsobů, jak zefektivnit vnímání a porozumění pohádek či příběhů u dětí od jednoho do tří let a ověřit je v praxi. Teoretická část se zaměřuje na přehled přínosů čtení pohádek a příběhů pro rozvoj čtenářské pregramotnosti, kognitivního rozvoje, řeči, vnímání, paměti, ale také emocí, pozornosti, motivací a dalších oblastí. Součástí je i charakteristika vývojového období od 1 do 3 let. V praktické části byly zmapovány literární předlohy, které jsou pro zvolenou věkovou skupinu nejvhodnější. Vybrané literární předlohy byly připraveny metodologicky pro práci s dětmi daného věku, byly vyzkoušeny různé metody, které lze využít při práci s pohádkou či příběhem se skupinou dětí. Tyto aktivity byly realizovány s dětmi a následně evaluovány. The aim of the work was to devise as many ways as possible to enhance the perception and comprehension of fairy tales or stories in children aged one to three years and to verify them in practice. The theoretical part focuses on an overview of the benefits of reading fairy tales and stories for the development of reading pre-literacy, cognitive development, language, pereption, memory, as well as emotions, attention, motivation, and other areas. It also includes a characterization of the developmental periond from 1 to 3 years. In the practical part, literary templates that are most suitable for the selected group were mapped out. The selected literary templates were methodially preapared for working with children of the given age group, various methods were tested that can be used when working with fairy tales or story with a group of children. These activities were carried out with the children and subsequently evaluated. Klíčová slova: zefektivnění; porozumění; vnímání; pohádky; příběhy; efficiency; understanding; perception; fairy tales; stories Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Cesty ke zefektivnění vnímání a porozumění pohádek či příběhů u dětí ve věku 1 -3 roky

Cílem práce bylo vymyslet co nejvíce způsobů, jak zefektivnit vnímání a porozumění pohádek či příběhů u dětí od jednoho do tří let a ověřit je v praxi. Teoretická část se zaměřuje na přehled přínosů ...

NEUMANNOVÁ, Eva
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Využití hračky v předškolním věku a první třídě základní školy
URVÁLKOVÁ, Pavla
2024 - český
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním nabídky a dostupnosti hraček v mateřské škole a školní družině, a jejich porovnáním. Cílem je zjistit, jaké konkrétní druhy hraček jsou nejoblíbenější u dětí tohoto věku a zda lze prostřednictvím známých hraček pomoci dětem při přechodu z mateřské školy do základní školy. Teoretická část se zaměřuje na hru a hračku v souvislosti s vývojem a vzděláváním, včetně role hraček a her, vlivu prostředí na adaptaci dětí a pedagogického pohledu na hračky. Výzkumná část zahrnuje poznatky z rozhovorů a zkoumá preferované hry a hračky dětí, sociální interakce při hře, vliv prostoru a prostředí, využití her v pedagogické praxi a význam hraček při adaptaci na nové vzdělávací prostředí. Získané poznatky mohou poskytnout užitečné informace pro pedagogy a rodiče, kteří chtějí podpořit děti v tomto důležitém životním mezníku. This bachelor's thesis focuses on research on the offer and availability of toys in kindergarten and after-school clubs and their comparison. This research hopes to discover which specific types of toys are the favourite of this particular age group and if it's possible to help children manage the transition from kindergarten to primary school via toys. The theoretical part focuses on toys and games in the context of development and education, including the role of toys and games and the impact of the environment on the adaptation of children and toys through the lens of pedagogy. The research part includes conclusions made from the interviews. It examines games and toys preferred by children, social interactions during games, the influence of space and environment, usage of games in practical pedagogy and the importance of toys in adaptation to the new learning environment. Obtained information can be convenient for educators and parents trying to support the children during this important milestone in their lives. Klíčová slova: hračka; hra; školní družina; přechodové období; toy; game; after school club; young school age Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Využití hračky v předškolním věku a první třídě základní školy

Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním nabídky a dostupnosti hraček v mateřské škole a školní družině, a jejich porovnáním. Cílem je zjistit, jaké konkrétní druhy hraček jsou nejoblíbenější u dětí ...

URVÁLKOVÁ, Pavla
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

"Když předškolní pedagog nehraje na hudební nástroj"
SCHWINGEROVÁ, Michaela
2024 - český
Cílem bakalářské práce je předložit náměty hudebních aktivit pro mateřskou školu, které nevyžadují u předškolního pedagoga dovednost hry na nástroj. Teoretická část obsahuje vymezení významu hudebních činností v mateřské škole a jejich rozdělení - hudební činnosti v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a jejich metodické vedení v mateřské škole. Dále charakterizuje hudební schopnosti dětí v předškolním období podle jejich věku. Praktická část popisuje realizace hudebních aktivit v mateřské škole a evaluace aktivit metodou pozorování a rozhovoru. The aim of the bachelor's thesis is to present ideas for musical activities for kindergarten, which do not require the skill of playing an instrument on the part of the preschool teacher. The theoretical part contains the definition of the meaning of musical activities in kindergarten and their distribution - musical activities in accordance with the Framework Educational Program for preschool education and their methodical guidance in kindergarten. It also characterizes musical abilities of children in the preschool period according to their age. The practical part describes the implementation of musical activities in kindergarten and the evaluation of activities using the method of observation and interview. Klíčová slova: Hudební činnosti; mateřská škola; předškolní vzdělávání; Musical activities; kindergarten; preschool education Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
"Když předškolní pedagog nehraje na hudební nástroj"

Cílem bakalářské práce je předložit náměty hudebních aktivit pro mateřskou školu, které nevyžadují u předškolního pedagoga dovednost hry na nástroj. Teoretická část obsahuje vymezení významu ...

SCHWINGEROVÁ, Michaela
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Vztah žáků k přírodě na primárním stupni základních škol
ŤUKOVÁ, Adéla
2024 - český
Diplomová práce se zaměřuje na zjištění vztahu dětí k přírodě na prvním stupni základních škol. V teoretické části jsou popsány základní klíčové pojmy, význam přírody pro rozvoj dětí, příčiny i důsledky odcizování dětí přírodě a jaký vliv má rodinné či školní zázemí. Dále se práce soustředí na venkovní vyučování a jeho formy i metody, které může učitel při výuce použít. Tento vztah je zjišťován na základě dotazníku, který vytvořil psycholog a doktor Jan Krajhanzl s kolektivem autorů. Praktická část zahrnuje záznamy z dotazníkového šetření, jež je zaměřeno na žáky čtvrtých a pátých tříd. Otázky v dotazníku jsou soustředěny na zkušenosti žáků s přírodou, např. "Co si představíš, když se řekne příroda?", "Utrhnul/a jsi si někdy jablko ze stromu?", apod. Nakonec autorka porovnává výsledky této studie s předchozími průzkumy. The thesis focuses on finding out children's relationship with nature in primary school. The theoretical part describes the basic key concepts, the importance of nature for children's development, the causes and consequences of alienating children from nature and the influence of family and school background. Furthermore, the work focuses on outdoor teaching and its forms as well as the methods a teacher can use in teaching. This relationship is ascertained on the basis of a questionnaire created by psychologist and Dr. Jan Krajhanzl with a collective of authors. The practical part includes records from the questionnaire survey, which targeted fourth and fifth graders. Questions in the questionnaire are focused on pupils' experiences of nature, e.g. "What do you imagine when you say nature?" "Have you ever plucked an apple from a tree?" etc. Finally, the author compares the results of this study with previous surveys. Klíčová slova: příroda; vztah k přírodě; význam přírody; venkovní vyučování; příčiny odcizování přírodě; nature; relationship with nature; importance of nature; outdoor teaching; causes of alienation Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Vztah žáků k přírodě na primárním stupni základních škol

Diplomová práce se zaměřuje na zjištění vztahu dětí k přírodě na prvním stupni základních škol. V teoretické části jsou popsány základní klíčové pojmy, význam přírody pro rozvoj dětí, příčiny i ...

ŤUKOVÁ, Adéla
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze