Used filters (1)  Zrušit všechna omezení
Number of found documents: 615653
Published from to

Hilma af Klint v kontextu abstraktního umění první poloviny 20. století
MOTLOVÁ, Petra
2024 - Czech
Cílem této bakalářské práce bylo prozkoumat a přiblížit tvorbou švédské malířky Hilmy af Klint, která se řadí mezi průkopníky abstraktního umění. Mezi další představitele abstraktního umění patří František Kupka, Vasilij Kandinskij a Kazimír Malevič. V úvodu práce je proto u posledních třech zmiňovaných stručně popsán jejich život, dílo a umělecký směr ve kterém tvořili. Primárně se však práce zaměřuje na vytvoření uměleckého popisu života a díla Hilmy af Klint, skupinu The Five a také na popis a analýzu významných souborů a děl autorky. Kvůli dotvoření komplexního kontextu tvorby Hilmy af Klint, práce popisuje období, ve kterém autorka tvořila. Je zde popsán význam tohoto období a práce rovněž představuje několik uměleckých stylů, jež ovlivnily tvorbu sledované autorky. Primárně se jedná o styly patřící do abstraktního umění 1. poloviny 20. století. The aim of this bachelor's thesis was to explore and approach the work of the Swedish painter Hilma af Klint, who ranks among the pioneers of abstract art. Other representatives of abstract art include František Kupka, Wassily Kandinsky and Kazimir Malevich. In the introduction to the work, for the last three mentioned, their life, work and the artistic direction in which they created are briefly described. However, the work primarily focuses on the creation of an artistic description of the life and work of Hilma af Klint, the group The Five, as well as on the description and analysis of significant collections and works of the author. In order to complete the complex context of Hilma af Klint's work, the work describes the period in which the author worked. The significance of this period is described here, and the work also presents several artistic styles that influenced the work of the observed author. These are primarily styles belonging to the abstract art of the first half of the 20th century. Keywords: Klíčová slova: Hilma af Klint; abstrakce; František Kupka; Kazimír Malevič; Vasilij Kandinskij; Keywords: Hilma af Klint; abstraction; František Kupka; Kazimir Malevich; Vasilij Kandinskij Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Hilma af Klint v kontextu abstraktního umění první poloviny 20. století

Cílem této bakalářské práce bylo prozkoumat a přiblížit tvorbou švédské malířky Hilmy af Klint, která se řadí mezi průkopníky abstraktního umění. Mezi další představitele abstraktního umění patří ...

MOTLOVÁ, Petra
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Environmentální a sociální aspekty ve finanční regulatorice
Novák, Tomáš; Vybíral, Roman; Martiník, Pavel
2024 - Czech
Page 1 Abstrakt v anglickém jazyce Environmental and social aspects, sometimes simplistically referred to as "ESG", have found their way into all sectors of human activity in conjunction with addressing the issue of global climate change. This paper examines their integration into financial market regulatory rules. It analyses the obligations arising from these regulatory rules both from the perspective of compliance at the level of a financial product and at the level of a regulated entity as a whole. The integration of ESG into financial regulation into Czech law is primarily taking place at the European level, with the most significant piece of legislation addressed in this work being Regulation (EU) 2019/2088 of the European Parliament and of the Council of 27 November 2019 on sustainability-related disclosures in the financial services sector ("SFDR"). The author also describes the additional legislative documentation in the form of regulatory technical standards that supplement to the SFDR and touches upon the integration of environmental and social aspects into the sectoral regulations of the financial regulatory law of the European Union. The issue of supervision over the proper observance of the legislation is directly related to the regulatory framework itself. The author analyses the mutual... Page 1 Abstrakt Environmentální a sociální aspekty, někdy také zjednodušeně nazývané zkratkou "ESG", se ve spojení s řešením globálních změn klimatu objevují ve všech odvětvích lidské činnosti. Tato práce se zabývá jejich integrací do regulatorních předpisů finančních trhů. Povinnosti plynoucí z těchto regulatorních předpisů pak analyzuje jak z úhlu pohledu jejich plnění na úrovni finančního produktu, tak na úrovni celého regulovaného subjektu. Integrace ESG do finanční regulatoriky probíhá primárně na evropské úrovni, přičemž nejvýznamnějším předpisem, kterým se tato práce zabývá, je nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/2088 ze dne 27. listopadu 2019 o zveřejňování informací souvisejících s udržitelností v odvětví finančních služeb (dále jen "SFDR"). Autor dále také popisuje doplňující legislativní dokumentaci ve formě technických předpisů, které k SFDR náleží, a dotýká se také integrace environmentálních a sociálních aspektů do sektorových předpisů finančně regulatorního práva Evropské unie. S regulatorikou je bezprostředně spojena i problematika dohledu nad jejím řádným dodržováním. Autor v práci analyzuje vzájemnou synergii dohledu nad dodržováním environmentální a sociální finanční regulace mezi evropskými orgány dohledu (EBA, ESMA, EIOPA) a českým univerzálním dohledovým orgánem, Českou... Keywords: ESG; finanční trh; zelené finance; regulace; ESG; financial markets; green finance; regulation Available in a digital repository NRGL
Environmentální a sociální aspekty ve finanční regulatorice

Page 1 Abstrakt v anglickém jazyce Environmental and social aspects, sometimes simplistically referred to as "ESG", have found their way into all sectors of human activity in conjunction with ...

Novák, Tomáš; Vybíral, Roman; Martiník, Pavel
Univerzita Karlova, 2024

Zdanění příjmů obchodních společností a jejich společníků (srovnání právní úpravy v ČR a ve vybraných zemích EU)
Lindauer, Adam; Marková, Hana; Martiník, Pavel
2024 - Czech
In this thesis, the author focuses on the issue of taxing the income of companies and their shareholders in the national regulations of the Czech Republic and another member state of the European Union. For the purpose of comparison, the author chose the island state of the Republic of Cyprus. The author employs a method of comparison to contrast key aspects of tax and commercial law between the Czech Republic and the Republic of Cyprus. The main objective of the author is to use a descriptive method to describe the structural elements of taxes in individual states, forms of legal entities used for business activities, and to summarize the fundamental differences between the two regulations. Additionally, the author evaluates the impacts of different approaches to taxation, as well as the legal provisions themselves, in both countries on the decision-making of potential investors and shareholders of business corporations regarding company headquarters from the perspective of tax optimization. Within the work, the author also analyzes the positive and negative aspects of various forms of business, the complexity of their regulations in the context of tax burden, and attractiveness for business. Special emphasis in each section of the work is placed on explaining the reasons for the reputation of the... V této diplomové práci se autor zaměřuje na problematiku zdanění příjmů obchodních společností a jejich společníků v národních úpravách České republiky a jiné členské země Evropské unie. Pro účely srovnání si autor vybral ostrovní stát Kyperská republika. Autor využívá metodu komparace k porovnání klíčových aspektů daňového a obchodního práva České republiky a Kyperské republiky. Hlavním cílem autora je za užití deskriptivní metody popsat konstrukční prvky daní v jednotlivých státech, formy právnických osob využívaných k podnikatelským činnostem a shrnout zásadní rozdíly mezi oběma úpravami. Zároveň autor hodnotí dopady rozdílných přístupů k zdanění, stejně tak jako samotných zákonných ustanovení, v obou zemích na rozhodování potenciálních investorů a společníků obchodních korporací o sídlech společností z pohledu daňové optimalizace. V rámci práce autor také analyzuje pozitivní a negativní aspekty jednotlivých podnikatelských forem, složitosti jejich úprav v kontextu daňové zátěže a atraktivity pro podnikání. Zvláštní důraz v jednotlivých částech práce je dán na přiblížení důvodů pro reputaci Kyperské republiky jako daňového ráje Evropské unie, včetně uvedení historického kontextu. První část této práce je věnována právní úpravě daně z příjmů v České republice, kdy konkrétně popisuje konstrukční... Keywords: zdanění; obchodní společnosti; Kypr; taxation; business corporations; Cyprus Available in a digital repository NRGL
Zdanění příjmů obchodních společností a jejich společníků (srovnání právní úpravy v ČR a ve vybraných zemích EU)

In this thesis, the author focuses on the issue of taxing the income of companies and their shareholders in the national regulations of the Czech Republic and another member state of the European ...

Lindauer, Adam; Marková, Hana; Martiník, Pavel
Univerzita Karlova, 2024

Proces volby povolání učitele informatiky
KOUŘIMSKÝ, Martin
2024 - Czech
Tato práce se zaměřuje na konstrukci teorie, popisující proces volby povolání učitele informatiky. Využívá výzkumný design zakotvené teorie a analyzuje data získaná mimo jiné při tvorbě mé bakalářské práce, která zkoumala faktory ovlivňující tuto volbu, a na kterou tato práce navazuje. V práci je provedeno důkladné kódování dat a identifikace klíčových kategorií, které slouží jako nosiče této teorie. Ze zjištění vychází, že klíčovými procesy ovlivňujícími tuto volbu jsou očekávání od studia, volba aprobace, motivace vykonávat učitelské povolání a vnímání vnějších faktorů. Studenti přicházejí do studia s očekáváním na základě zkušeností z nižšího stupně vzdělávání, což mohlo také hrát rozhodující roli při jejich volbě. Zvolení aprobace informatiky, zejména pro ty, kteří přicházejí z informaticky založených škol, se jeví být důležitým faktorem, také se zdá, že na volbu této aprobace mohou mít mimo jiné podstatný vliv učitelé informatiky, kteří studenty vyučovali na základní, případně střední škole. Někteří studenti však na pedagogickou fakultu míří s odlišnými očekáváními, například s cílem získat titul s minimálním úsilím. Negativní vnímání platového ohodnocení, požadavků na znalost matematiky a nízký zájem dívek o studium učitelství informatiky mohou představovat problém, který stojí za nízkým počtem aprobovaných učitelů informatiky. This study focuses on constructing a theory describing the process of choosing the profession of a computer science teacher. It utilizes a research design anchored in theory and analyzes data obtained, among other sources, during the creation of my bachelor's thesis, which examined the factors influencing this choice and to which this study builds upon. Thorough data coding and identification of key categories are conducted, serving as the framework for this theory. Findings suggest that the key processes influencing this choice are expectations of the study, choice of specialization, motivation to pursue teaching as a profession, and perception of external factors. Students enter the study with expectations based on experiences from lower levels of education, which may have played a crucial role in their decision-making. Choosing computer science as a specialization, especially for those coming from schools with a computer science focus, appears to be a significant factor. Additionally, it seems that computer science teachers who taught students at the primary or secondary level may have a substantial influence on their choice of this specialization. However, some students enter the pedagogical faculty with different expectations, such as aiming to obtain a degree with minimal effort. Negative perceptions of salary, requirements for mathematical knowledge, and low interest from girls in studying computer science education may present challenges, contributing to the low number of certified computer science teachers. Keywords: Učitel; Povolání; Motivy; Škola; Informatika; Volba; Proces; Teacher; Career; Motives; School; Informatics; Choice; Process Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Proces volby povolání učitele informatiky

Tato práce se zaměřuje na konstrukci teorie, popisující proces volby povolání učitele informatiky. Využívá výzkumný design zakotvené teorie a analyzuje data získaná mimo jiné při tvorbě mé bakalářské ...

KOUŘIMSKÝ, Martin
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Význam a úloha hudebních činností v preprimárním vzdělávání
KLABOCHOVÁ, Tereza
2024 - Czech
Bakalářská práce se zabývá tématem rozvoje hudebnosti v mateřské škole. Teoretická část se věnuje kurikulárním dokumentům předškolního vzdělávání, předškolnímu vzdělávání, hudebním činnostem v mateřské škole, dále pak hudebnímu vývoji předškolního dítěte a vlivu rodinného prostředí na hudebnost dětí. Teoretická část také vyjasňuje pojmy, jako jsou hudebnost, hudební dovednosti a hudební schopnosti. Praktická část obsahuje kontrolní prověrky hudebních dovedností dětí aplikované na začátku a v závěru mého působení v mateřské škole. Následuje vyhodnocování prověrky a porovnávání posunu dětí v hudebních i nehudebních dovednostech. Uvádím názory a postřehy učitelek ze třídy testovaných dětí. The bachelor thesis deals with the topic of musicality development in kindergarten. The theoretical part deals with the curricular documents of preschool education, preschool education, all musical activities in kindergarten, then the musical development of the preschool child and the influence of the family environment on the musicality of children. The theoretical part also clarifies concepts such as musicality, musical skills and musical ability. The practical part contents screenings of children's skills applicated at the beginning and the end of my kindergarten engagement. This is followed by an evaluation of the screening and a comparison of the children's progress in musical and non-musical skills. The views and observations of the teachers from the particular class of children tested are included. Keywords: hudebnost; hudební výchova v mateřské škole; rozvoj hudebních dovedností; předškolní vzdělávání; musicality; music education in kindergarten; development of musical skills; preschool education Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Význam a úloha hudebních činností v preprimárním vzdělávání

Bakalářská práce se zabývá tématem rozvoje hudebnosti v mateřské škole. Teoretická část se věnuje kurikulárním dokumentům předškolního vzdělávání, předškolnímu vzdělávání, hudebním činnostem v ...

KLABOCHOVÁ, Tereza
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Zobrazení venkova v dílech malířů 19. století
MARTÍNEK, Miroslav
2024 - Czech
Bakalářská práce Zobrazení venkova v dílech malířů 19. století se sestává ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část popisuje vývoj zobrazování venkovského prostředí v malířských dílech 19. století. Hlavní pozornost je věnována západní malířské tradici a významným českým malířům. S ohledem na toto téma je zmiňován i historický kontext, který přispívá k lepšímu porozumění danému tématu. Praktická část rozvíjí poznatky z teoretické části v podmínkách dnešního venkova. Podobně jako u popisovaných malířů je zpracován skicový materiál, který slouží k získání zkušeností k závěrečným krajinomalbám. Na samém konci se v přílohách mohou čtenáři seznámit s obrazovým materiálem, na který je v textu odkazováno. This Bachelor's thesis "Depiction of the countryside in the works of 19th century painters" consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part describes the development of the depiction of the rural environment in the paintings of the 19th century. The main focus is on the Western painting tradition and important Czech painters. With regard to this topic, the historical context is also mentioned to better understanding of the theme. The practical part develops the knowledge that is mentioned in the theoretical part in the conditions of today's countryside. The sketch material is made similarly to the described painters. This material serves as experience for the final landscape paintings. At the very end, in the appendices, readers can familiarize themselves with the visual material that is mentioned in the text. Keywords: venkov; barbizonská škola; romantismus; realismus; impresionismus; krajinomalba 19. století; countryside; Barbizon school; romanticism; realism; impressionism; 19th century landscape painting Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Zobrazení venkova v dílech malířů 19. století

Bakalářská práce Zobrazení venkova v dílech malířů 19. století se sestává ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část popisuje vývoj zobrazování venkovského prostředí v malířských dílech ...

MARTÍNEK, Miroslav
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Informatické myšlení sociálně znevýhodněných žáků v datech ICILS
KLOKOČKA, Matěj
2024 - Czech
Tato práce se zaměřuje na analýzu dat z mezinárodního srovnávacího výzkumu ICILS. Klíčovými cíli mé práce bylo rozdělit žáky v tomto výzkumu na dvě skupiny podle jejich sociálního pozadí a následně zjistit, zda existují rozdíly v informatickém myšlení mezi těmito skupinami. Dále jsem se snažil zjistit, zda tyto rozdíly přetrvávají v rámci jednotlivých složek informatického myšlení. Výzkumu ICILS 2018 se zúčastnilo přibližně 46 000 žáků a 26 000 učitelů z 13 zemí. Identifikace žáků do skupin byla založena na proměnné socioekonomického pozadí, která byla vypočítána autory výzkumu ICILS z dotazníku, jenž byl jeho součástí. Výzkumný soubor byl rozdělen tak, aby skupina sociálně znevýhodněných reprezentovala 5 % žáků s nejnižším indexem socioekonomického pozadí. První skupina byla pro tuto práci pojmenována "Sociálně znevýhodnění žáci" a ve výzkumu jsou označování indexem "1". Druhá skupina je nazvána "ostatní žáci" a jsou označování indexem "0". V rámci analýzy jsou využity statistické metody odpovídající struktuře a rozsahu dat, přičemž byly aplikovány váhy pro adekvátní vyvážení vzorků. Pro statistické podložení rozdílů mezi skupinami byl použit Mann-Whitney U test. Pro dosažení uvedených cílů byly využity tyto analytické nástroje: MS Excel pro vizualizaci dat, IBM SPSS Statistics pro statistické testování a manipulaci s datovými soubory a IEA IDB Analyzer pro komplexní analýzu dat s ohledem na jejich původní váhy. Výsledky analýzy ukazují, že sociálně znevýhodnění žáci dosahovali nižších skóre v oblasti informatického myšlení než ostatní. Toto pozorování bylo statisticky podloženo. Během výzkumu byly identifikovány skupiny otázek, které odpovídaly dvěma složkám informatického myšlení podle ICILS. Následně byly prováděny srovnání skóre mezi sociálně znevýhodněnými a ostatními žáky v těchto skupinách otázek. Výsledky ukázaly, že v jednotlivých skupinách otázek skórovali sociálně znevýhodnění žáci v průměru hůře než ostatní, což bylo také statisticky podloženo. Toto zjištění zdůrazňuje potřebu specifických vzdělávacích intervencí a strategií zaměřených na podporu těchto žáků. Výsledky této práce nabízejí cenné informace pro další výzkum v oblasti digitální gramotnosti. This paper focuses on the analysis of data from the ICILS international comparative survey. The key objectives of my work were to divide the students in this research into two groups according to their social background and then to determine whether there are differences in computational thinking between these groups. Furthermore, I sought to determine whether these differences persisted within the different components of computational thinking. Approximately 46,000 students and 26,000 teachers from 13 countries participated in the ICILS 2018 research. The identification of pupils into groups was based on the variable of socio-economic background, which was calculated by the authors of the ICILS research from the questionnaire that was part of it. The research population was split so that the socially disadvantaged group represented the 5 % of pupils with the lowest socio-economic background index value. The first group was named "Socially Disadvantaged Pupils" for this paper and are referred to in the research as index "1". The second group is named "Other pupils" and they are denoted by the index "0". Statistical methods appropriate to the structure and scale of the data are used in the analysis, and weights have been applied to adequately balance the samples. The Mann-Whitney U test was used to statistically support differences between groups. To achieve these objectives, the following analytical tools were used: MS Excel for data visualization, IBM SPSS Statistics for statistical testing and manipulation of data sets, and IEA IDB Analyzer for comprehensive data analysis with respect to their original weights. The results of the analysis show that socially disadvantaged students scored lower than others in the area of computational thinking. This observation was statistically supported. During the research, groups of questions were identified that corresponded to two components of computational thinking. Subsequently, comparisons were made between the scores of socially disadvantaged and other students on these groups of questions. The results showed that on average, socially disadvantaged pupils scored worse than other pupils in each group of questions, which was also statistically supported. This finding highlights the need for specific educational interventions and strategies aimed at supporting these pupils. The results of this work offer valuable information for further research in the area of digital literacy. Keywords: ICILS 2018; Informatické myšlení; Socio-ekonomické pozadí; Sociální nerovnosti; Sociálně znevýhodnění žáci; ICILS 2018; Computational thinking; Socio-economic background; Social inequalities; Socially disadvantaged pupils Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Informatické myšlení sociálně znevýhodněných žáků v datech ICILS

Tato práce se zaměřuje na analýzu dat z mezinárodního srovnávacího výzkumu ICILS. Klíčovými cíli mé práce bylo rozdělit žáky v tomto výzkumu na dvě skupiny podle jejich sociálního pozadí a následně ...

KLOKOČKA, Matěj
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Nápadník pohybových chvilek pomocí hudby
ŠTANGLOVÁ, Aneta
2024 - Czech
Cílem mé bakalářské práce je poukázat na význam pohybu dětí v mateřské škole propojeného hudbou. Jak je pohyb pro děti předškolního věku důležitý. Nápadník pohybových chvilek propojených hudbou může pomoci učitelům a učitelkám motivovat děti k pohybu a zájmu o hudbu v mateřské škole a poradit, jak zábavnou formou pohyb a hudbu realizovat. V teoretické části jsem se zaměřila na oblasti pohybové a hudební teorie v předškolní pedagogice, na význam pohybu pro děti předškolního věku, na problematiku rozvoje pohybu u dětí formou pohybových aktivit a motivaci k pohybu pomocí hudby. V praktické části jsem se zaměřila na vytvoření "Nápadníku pohybových chvilek pomocí hudby", který rozvíjí pohybové a sluchové schopnosti a zdokonaluje dovednosti dětí předškolního věku. Součástí nápadníku jsou aktivity na všechna čtyři roční období. V praktické části jsem se věnovala konkrétním cvikům, námětům pohybových her, rozcvičkám propojeným hudbou a řízeným činnostem, které jsou zakomponovány do tematického plánu - jaro, léto, podzim a zima. Všechny pohybové aktivity a hudební činnosti jsou realizovány v praxi mateřské školy. The goal of this bachelor's thesis is to point out the importance of movement in connection with music in kindergartens. The booklet of quick activities using music can help the teachers to motivate the children to take interest in movement and music and to realize the aforementioned in a fun way. In the theoretical part of the thesis, I focused on the fields of movement and music theory in preschool education, on the importance of movement in the preschool age, on the said problematics of developing movement habits in children through activities and motivating them to move with music. In the practical part I focused on creating the "Booklet of quick activities using music", which develops moving and hearing abilities and improves the skills of preschoolers. Included in the booklet are activities for the four seasons. In this part of the thesis, I dealt with particular exercises, game suggestions, warmup ideas in connection with music, all of which are incorporated into the thematic plan: Spring, Summer, Fall and Winter. All the exercises and musical activities are carried out in kindergarten practice. Keywords: nápadník; aktivity; hudba; předškolní věk; pedagogika; booklet; activities; music; preschool age; pedagogy Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Nápadník pohybových chvilek pomocí hudby

Cílem mé bakalářské práce je poukázat na význam pohybu dětí v mateřské škole propojeného hudbou. Jak je pohyb pro děti předškolního věku důležitý. Nápadník pohybových chvilek propojených hudbou může ...

ŠTANGLOVÁ, Aneta
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Využití krizové intervence v prostředí mateřské školy
HANAFI, Andrea
2024 - Czech
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku krize a krizové intervence a přínos jejího využití v prostředí mateřské školy pro podporu dětí, které jsou v náročné životní situaci. Teoretická část přibližuje téma psychické krize a specifika jejího prožívání v dětství, představuje principy krizové intervence a opět specifika vztahující se k dětem předškolního věku. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu založeném na rozhovorech s osmi předškolními pedagogy, který mapuje jejich zkušenosti s dětským prožíváním krize a řešením takových situací v prostředí mateřské školy. This bachelor thesis focuses on the issue of kize and crisis interven?on and the benefits of using it in a kindergarten se?ng to support children who are in challenging life situa?ons. The theore?cal part introduces the topic of psychological crisis and the specifics of its experience in childhood, presents the principles of crisis intervention and again the specifics related to preschool children. The practical part is based on qualitative research based on interviews with eight preschool teachers, which maps their experiences with children's experiencing crisis and dealing with such situations in the kindergarten environment. Keywords: krize; krizová intervence; role pedagoga mš; role dítěte; potřeby dítěte; adaptace; relaxační techniky; efektivní komunikace; Crisis; crisis intervention; role of the kindergarten teacher; role of the child; child's needs; adaptation; relaxation techniques; effective communication Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Využití krizové intervence v prostředí mateřské školy

Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku krize a krizové intervence a přínos jejího využití v prostředí mateřské školy pro podporu dětí, které jsou v náročné životní situaci. Teoretická ...

HANAFI, Andrea
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Mezi slovem a obrazem. Řada výtvarných lekcí s přesahem do českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ
JAHODOVÁ, Aneta
2024 - Czech
Diplomová práce na téma "Mezi slovem a obrazem. Řada výtvarných lekcí s přesahem do českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ" se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá pohledem na pojem slovo z pohledu bohemistiky a na pojem obraz z pohledu teorie umění. Další část teoretické části se zabývá propojením slova a obrazu v dílech českých i zahraničních směrů, spisovatelů a výtvarných umělců a propojením psaného, nebo mluveného slova v knihách pro děti a mládež, ve kterých se zaměřuje pouze na české výtvarné umělce. Nakonec teoretické části uvede pojem mezipředmětové vztahy z pohledu didaktiky. Praktická část uvede řadu výtvarných lekcí, které jsou zaměřeny na propojení českého jazyka a výtvarné výchovy. Dvě lekce proběhly na ZŠ EDUCAnet v Českých Budějovicích a další dvě proběhly na ZŠ Puklice. Diploma thesis on "Between word and imagine. A series of art lessonss with an overlap into the Czech laguage for the 2nd grade of elementary school" consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the wiew of the concept of word from the point of view of bohemianism and the concept of imagine from the perspective of art theory. Another part of the theoretical part deals with the connection of word and imagine in the works of Czech and foreign writers and visual artists and the connection of the writer or spoken word in books for children and youth, in which the focus is only on Czech visual artists. The end of the theoretical part will introduce the concept of intersubject relations from the point of view of didactics. The practical part will introduce a number of art lessons, which are focused on conneting the Czech language and art education. Two lessons took place at the EDUCAnet primary school in České Budějovice and the another two took place at the primary school in Puklice. Keywords: slovo; obraz; výtvarné uměni; mezipředmětové vztahy; řada výtvarných lekcí; word; imagine; art; intersubject relations; series of art lesson Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Mezi slovem a obrazem. Řada výtvarných lekcí s přesahem do českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ

Diplomová práce na téma "Mezi slovem a obrazem. Řada výtvarných lekcí s přesahem do českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ" se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá ...

JAHODOVÁ, Aneta
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases