Number of found documents: 41791
Published from to

Zkušenosti učitelů s komunikací s rodiči
STUPKOVÁ, Zuzana
2024 - Czech
Bakalářská práce se zabývá způsoby, nástroji, přístupy a příležitostmi, které volí učitelky mateřských škol pro komunikaci s rodiči. Mapuje pohledy na racionální a emocionální aspekty vzájemné komunikace. Zabývá se dále oblastmi, kde zapojené učitelky cítí nižší míru jistoty. Odhaluje komunikační strategie používané v komunikaci s rodiči. This bachelor tesis follows up ways, tools, approaches and occasions, which are choosen by preschool teachers for communication with parents. It maps out rational and emotional aspects views of mutual parent - teacher communication. Further It deals with areas, where teachers feels lower degree of confidence. It reveals communication strategies which are used in parent-teacher communication. Keywords: Komunikace; škola; rodiče; komunikační strategie; Communication; School; Parents; Communication strategies Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Zkušenosti učitelů s komunikací s rodiči

Bakalářská práce se zabývá způsoby, nástroji, přístupy a příležitostmi, které volí učitelky mateřských škol pro komunikaci s rodiči. Mapuje pohledy na racionální a emocionální aspekty vzájemné ...

STUPKOVÁ, Zuzana
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Diakonický rozměr života církevního sboru
HUTAŘOVÁ, Sandra
2024 - Czech
Teoretická část popisuje diakonii, jako součást Církve na základě konstitutivních prvků. Zabývá se historií, diverzitou forem diakonie a mapováním aktivit konkrétního sboru. Výzkumné šetření přináší názor čtyř členů Sboru Církve bratrské v Havlíčkově Brodě. Snahou je lépe zmapovat a zkoumat myšlenky spojené s diakonií v rámci sboru. The theoretical part describes diakonia as a part of the church on the basis of constitutive elements. It deals with the history, diversity of forms of diakonia and mapping the activities of a particular congregation. The research investigation presents the opinion of four respondent of the Church of the Brethren congregation in Havlíčkův Brod. It seeks to better map and explore ideas related to diakonia within the congregation Keywords: Diakonie; formy diakonie; společenství; sbor; služba; Diakonia; forms of diakonia; community; congregation; ministry Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Diakonický rozměr života církevního sboru

Teoretická část popisuje diakonii, jako součást Církve na základě konstitutivních prvků. Zabývá se historií, diverzitou forem diakonie a mapováním aktivit konkrétního sboru. Výzkumné šetření přináší ...

HUTAŘOVÁ, Sandra
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Management sportovních klubů
BEROUNSKÁ, Zuzana
2024 - Czech
Tato bakalářská práce na téma "Management sportovních klubů" se zaměřuje na management dvou konkrétních házenkářských klubů, DKH Slavoj Žirovnice a Házené Jindřichův Hradec. Cílem této práce je zhodnotit management dvou zmíněných klubů a navrhnout doporučení pro zlepšení jejich současného stavu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vymezením a objasněním základních pojmů z oblasti managementu, managementu sportu, specifikami neziskových organizací a dopadem pandemie COVID-19 na sportovní průmysl. Praktická část je zaměřena na charakteristiku a analýzu současného stavu obou klubů prostřednictvím dotazníkového šetření pro hráčky klubů a strukturovaných rozhovorů s vedeními klubů. Na základě využitých metod jsou formulována doporučení pro oba kluby, která při implementaci a zavedení mohou vést ke zlepšení jejich fungování. Práce dále porovnává oba kluby a při porovnávání je využita metoda benchmarkingu. This bachelor thesis on the topic of " Management of sports clubs" focuses on the management of two specific handball clubs, DKH Slavoj Žirovnice and Házená Jindřichův Hradec. The aim of this work is to evaluate the management of the two mentioned clubs and to propose recommendations for improving their current state. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the definition and clarification of basic concepts in the field of management, sports management, specifics of non-profit organizations, and the impact of the COVID-19 pandemic on the sports industry. The practical part focuses on the characterization and analysis of the current state of both clubs through a questionnaire survey for the club players and structured interviews with the club management. Based on the methods used, recommendations are formulated for both clubs, which, if implemented and introduced, can lead to improvements in the functioning of both clubs. The thesis also compares the two clubs, using the bench-marking method for comparison. Keywords: řízení organizace; sportovní management; nezisková organizace; házená; management of the organization; sport management; non-profit organization; handball Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Management sportovních klubů

Tato bakalářská práce na téma "Management sportovních klubů" se zaměřuje na management dvou konkrétních házenkářských klubů, DKH Slavoj Žirovnice a Házené Jindřichův Hradec. Cílem této práce je ...

BEROUNSKÁ, Zuzana
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Zhodnocení studijního programu Ekonomika a management
STEHLÍK, Mikuláš
2024 - Czech
Bakalářská práce se věnuje analýze spokojenosti studentů studijního programu Ekonomika a management. Pro to, aby bylo možné zhodnotit současnou situaci, bylo vytvořeno dotazníkové šetření, které bylo rozesláno prostřednictvím školního emailu mezi jednotlivé studenty. Na základě získaných odpovědí byly v určitých oblastech vytvořeny návrhy, které by měly vést ke zlepšení současné situace programu, a tím i k vyšší spokojenosti studentů. Značná část návrhů je věnována předmětům, jako je změna sylabu, či návrhu nových předmětů. Praxe byly voleny studenty jako nejslabší stránkou programu, a proto si při zpracování návrhů získaly zásadní pozornost. The bachelor thesis is devoted to the analysis of student's satisfaction in the study programme Economics and Management. In order to assess the current situation, a questionnaire survey was created and sent out via school email to individual students. The research sample consists of 121 students of the evaluated programme. Based on the responses received, suggestions were made in certain areas that should lead to an improvement of the current situation of the programme and thus to a higher level of student satisfaction. A significant part of the suggestions are devoted to courses, specifically changing the syllabus of the less beneficial course, Methods of Information Processing, chosen by students. Among other weaknesses, students ranked the redundancy or analogy of some courses. Attention is also paid to the inclusion of new courses in the curriculum, with Financial Literacy being the most requested course on offer, followed by a course focusing on AI and Crisis Management. Practicum courses were chosen by students as the weakest aspect of the programme and therefore received major attention. Keywords: studijní předmět; student; studijní program; změny; hodnocení; subjects; students; programme; changes; evaluation Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Zhodnocení studijního programu Ekonomika a management

Bakalářská práce se věnuje analýze spokojenosti studentů studijního programu Ekonomika a management. Pro to, aby bylo možné zhodnotit současnou situaci, bylo vytvořeno dotazníkové šetření, které bylo ...

STEHLÍK, Mikuláš
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Strategie výběru akciového portfolia a analýza jeho výnosu a rizik
PERNÍK, Jan
2024 - Czech
Tato studie se zaměřuje na strategie vytváření akciového portfolia za účelem identifikace optimálních přístupů pro krátkodobé investice a posouzení kompromisu mezi rizikem a výnosem. Jedno z pěti portfolií bylo sestaveno pomocí analyzování podhodnocených akcií metodou diskontování budoucí free cash flow, která je ve studii podrobně popsána. V rámci práce jsou porovnávána portfolia se svými alternativami vypočtenými na základě maximalizace Sharpova poměru. Hodnotíme riziko a výkonnost portfolií pomocí Sharpova poměru, Traynorova poměru, Jensenovy alfy a Informačního poměru, abychom určili efektivitu strategií a jejich aplikovatelnost v reálných scénářích. V závěru diskutujeme zda je optimalizace užitečným nástrojem při konstrukci portfolia. This study focuses on stock portfolio construction strategies to identify optimal approaches for short-term investments and to assess the trade-off between risk and return. One of the five portfolios was constructed by analysing undervalued stocks using the discounted future free cash flow method, which is described in detail in the study. The paper compares the portfolios with their alternatives calculated by maximizing the Sharpe ratio. We evaluate the risk and performance of the portfolios using the Sharpe ratio, Traynor ratio, Jensen's alpha, and Information ratio to determine the effectiveness of the strategies and their applicability in real scenarios. Finally, we discuss whether optimization is a useful tool in portfolio construction. Keywords: akcie; portfolio; riziko; výnos; optimalizace; stocks; portfolio; risk; return; optimization Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Strategie výběru akciového portfolia a analýza jeho výnosu a rizik

Tato studie se zaměřuje na strategie vytváření akciového portfolia za účelem identifikace optimálních přístupů pro krátkodobé investice a posouzení kompromisu mezi rizikem a výnosem. Jedno z pěti ...

PERNÍK, Jan
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Zásoby v obchodní společnosti
SICHINGEROVÁ, Helena
2024 - Czech
Bakalářská práce se zabývá analýzou zásob, jejich oceňováním, skladovou evidencí, inventarizací, finanční analýzou zásob a účtováním zásob. Zpracování informací bylo provedeno pomocí několika metod - řízeným rozhovorem, pozorováním, popisem, komparací, analýzou a syntézou. Tyto metody byly použity ve vybrané účetní jednotce, která se rozděluje do pěti divizí. Na jednu divizi je bakalářská práce zaměřena. K praktické části práce byly využity jak interní, tak externí materiály podniku (divize). Dílčí výsledky byly uváděny v tabulkách a graficky vyjádřeny. Byl proveden propočet oceňování zásob v divizi, a to pomocí uplatňované metody pevné ceny s odchylkou, dále váženým aritmetickým průměrem proměnlivým a metodou FIFO. Následně byla uskutečněna analýza skladové evidence zásob, celého procesu inventarizace a účtování zásob ve vybrané divizi. Divize taktéž byla zhodnocena z hlediska financí podniku, a to pomocí poměrových ukazatelů obratu zásob a doby obratu zásob. The bachelor's thesis deals with the analysis of stocks, their valuation, stock records, inventory, financial analysis of stocks and accounting of stocks. Information processing was carried out using several methods - guided interview, observation, description, comparison, analysis, and synthesis. These methods were used in the selected accounting unit, which is divided into five divisions. The bachelor thesis is focused on one division. Both internal and external company (division) materials were used for the practical part of the work. Partial results were presented in tables and graphically expressed. A calculation of inventory valuation in the division was carried out using the applied fixed price method with deviation, further weighted arithmetic average variable and the FIFO method. Subsequently, an analysis of the stock records, the entire inventory process and inventory accounting in the selected division was carried out. The division was also evaluated from the point of view of the company's finances, using ratio indicators of inventory turnover and inventory turnover time. Keywords: zásoby; oceňování zásob; účtování zásob; výrobní podnik; analýza; supplies; inventory valuation; inventory accounting; manufacturing company; analysis Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Zásoby v obchodní společnosti

Bakalářská práce se zabývá analýzou zásob, jejich oceňováním, skladovou evidencí, inventarizací, finanční analýzou zásob a účtováním zásob. Zpracování informací bylo provedeno pomocí několika metod - ...

SICHINGEROVÁ, Helena
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Finanční analýza podniku zaměřeného na poskytování služeb
LUDVÍKOVÁ, Klára
2024 - Czech
Tato bakalářská práce se zabývá finanční analýzou společnosti Vodafone Czech Republic a.s., která je součástí mezinárodní telekomunikační skupiny Vodafone Group. Teoretická část práce pokrývá výkazy potřebné k finanční analýze, principy finanční analýzy, specifika poskytování služeb a možnosti odstraňování neefektivity Cílem práce je provést finanční analýzu vybraného podniku poskytujícího služby, vyhodnotit finanční situaci podniku a posoudit hlavní zdroje neefektivnosti v souvislosti se zaměřením podniku. Vertikální, horizontální a poměrová analýza společně s dalšími specifickými metodami jako je Ohlsonův, Altmanův model a pyramidový rozklad jsou použity k zhodnocení finančního zdraví Vodafone. Výsledky analýzy vedou k identifikaci nedostatků a důležitou součástí je také srovnání finančního postavení společnosti vůči konkurenci, což umožňuje lepší porozumění a zhodnocení jejího postavení na trhu. This bachelor thesis deals with the financial analysis of Vodafone Czech Republic a.s., which is part of the international telecommunications group Vodafone Group. The theoretical part of the thesis covers the statements required for financial analysis, principles of financial analysis, specifics of service provision and possibilities of eliminating inefficiencies The aim of the thesis is to perform a financial analysis of a selected company providing services, to evaluate the financial situation of the company and to assess the main sources of inefficiency in relation to the focus of the company. Vertical, horizontal and ratio analysis along with other specific methods such as Ohlson, Altman model and pyramid decomposition are used to assess the financial health of Vodafone. The results of the analysis lead to the identification of weaknesses and an important part of the analysis is the comparison of the company's financial position against its competitors, which allows for a better understanding and assessment of its market position. Keywords: finanční analýza; telekomunikace; Ohlson; Altman; finanční situace; financial analysis; telecommunications; Ohlson; Altman; financial situation Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Finanční analýza podniku zaměřeného na poskytování služeb

Tato bakalářská práce se zabývá finanční analýzou společnosti Vodafone Czech Republic a.s., která je součástí mezinárodní telekomunikační skupiny Vodafone Group. Teoretická část práce pokrývá výkazy ...

LUDVÍKOVÁ, Klára
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Daňové příjmy v oblasti životního prostředí
BLÁHOVÁ, Tamara
2024 - Czech
Práce se zabývá vývojem daňových příjmů v ČR, zejména energetickými daněmi. Snaží se správně charakterizovat a definovat daňové příjmy v oblasti životního prostředí a to zejména prostřednictvím teoretického výkladu a následně v praktické části pomocí základních daňových ukazatelů. V praktické části dále analyzuje vývoj inkasa energetických daní. Tato analýza spočívá v potvrzení či vyvrácení sezónnosti pomocí statistického testu konkrétně F-testu sezónnosti. Dále je zkoumán trend a sezónní výkyvy měsíčního inkasa těchto daní v průběhu vymezeného období. Práce popisuje možné příčiny těchto výkyvů a vývoj trendu inkasa energetických daní, ale i spotřeby komodit podléhajících těmto daním. Data měsíčního inkasa daní (tedy daně z elektrické energie, zemního plynu a pevných paliv) jsou získána ze statistik uvedených na webových stránkách celní správy a data, která se týkají makroekonomických veličin (např. HDP) jsou získána z Českého statistického úřadu. Co se týče daňových ukazatelů, bylo zjištěno, že podíl energetických daní na celkových daňových příjmech stoupá, dílčí daňová kvóta energetických daní v průběhu let klesá a podíl energetických daní na počet obyvatel mírně stoupá. Podrobná analýza měsíčního inkasa pak ukazuje, že inkaso daně z elektrické energie a inkaso daně ze zemního plynu, ale i spotřeba komodit podléhající těmto daním stoupá. Naopak u inkasa daně z pevných paliv byl prokazatelný klesající trend, který byl pozorovaný i ve spotřebě jednoho z nejpoužívanějších pevných paliv tedy uhlí. U všech tří pozorovaných daní je pak prokazatelná měsíční sezónnost, která byla nejvíce patrná u inkasa daně z pevných paliv. The thesis focuses on the development of tax revenues in the Czech Republic, particularly regarding energy taxes. It seeks to accurately characterize and define environmental tax revenues, primarily through theoretical exposition, and subsequently in the practical section using basic tax indicators. The practical part further analyzes the evolution of energy tax collections. This analysis involves confirming or refuting seasonality using a specific statistical test, namely the F-test of seasonality. Additionally, it examines the trend and seasonal fluctuations in monthly tax collections of these taxes over the years. The thesis describes possible causes of these fluctuations and the trend in energy tax collections, as well as the consumption of commodities subject to these taxes. Monthly tax collection data (i.e., taxes on electricity, natural gas, and solid fuels) are obtained from statistics provided on the customs administration website, while data related to macroeconomic variables (e.g., GDP) are obtained from the Czech Statistical Office. Regarding tax indicators, it was found that the share of energy taxes in total tax revenues is increasing, the partial tax quota of energy taxes has been decreasing over the years, and the share of energy taxes per capita is slightly increasing. A detailed analysis of monthly collections then reveals that collections from electricity and natural gas taxes, as well as the consumption of commodities subject to these taxes, are increasing. Conversely, a decreasing trend was observed in collections from solid fuel taxes, which was also observed in the consumption of one of the most commonly used solid fuels, namely coal. Seasonality on a monthly basis was evident for all three observed taxes, with the most pronounced seasonality observed in collections from solid fuel taxes. Keywords: Daňové příjmy; životní prostředí; energetické daně; daň ze zemního plynu; daň z pevných paliv; daň z elektřiny; Tax revenues; environment; energy taxes; natural gas tax; solid fuel tax; electricity tax Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Daňové příjmy v oblasti životního prostředí

Práce se zabývá vývojem daňových příjmů v ČR, zejména energetickými daněmi. Snaží se správně charakterizovat a definovat daňové příjmy v oblasti životního prostředí a to zejména prostřednictvím ...

BLÁHOVÁ, Tamara
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Budování marketingové výhody ve vybraném podniku cestovního ruchu za využití aroma marketingu
RAMBOVÁ, Kristýna
2024 - Czech
Tato bakalářská práce zkoumá aroma marketing jako inovativní přístup pro zlepšení marketingové pozice a konkurenceschopnosti podniku v cestovním ruchu. Práce kombinuje teoretické základy, které jsou následně využity v praktické části, kde jsou testovány efekty skořicového aroma prostřednictvím difuzérů a kávové vůně. Pro hodnocení reakcí hostů a vlivu vůní na vnímání prostředí byl využit dotazníkový průzkum a analýza emocí pomocí FaceReaderu. Cílem této bakalářské práce je posoudit přínosy a efektivitu aroma marketingu a určit, zda má pozitivní vliv na celkový zážitek zákazníků a atmosféru prostředí. Výsledky této studie poskytují cenné informace pro podnik, přispívající k vytvoření konkurenční výhody. This bachelor thesis explores aroma marketing as an innovative approach to improve the marketing position and competitiveness of a tourism business. The thesis combines theoretical foundations which are then used in the practical part where the effects of cinnamon aroma through diffusers and coffee aroma are tested. A questionnaire survey and emotion analysis using FaceReader were used to assess guest reactions and the influence of scents on the perception of the environment. The purpose of this bachelor's thesis is to assess the benefits and effectiveness of aroma marketing and determine if it has a positive effect on the overall customer experience and ambiance. The results of this study provide valuable information for the business, contributing to creating a competitive advantage. Keywords: marketingová výhoda; vůně; atmosféra; emoce; cestovní ruch; Marketing advantage; smell; atmosphere; emotions; tourism Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Budování marketingové výhody ve vybraném podniku cestovního ruchu za využití aroma marketingu

Tato bakalářská práce zkoumá aroma marketing jako inovativní přístup pro zlepšení marketingové pozice a konkurenceschopnosti podniku v cestovním ruchu. Práce kombinuje teoretické základy, které jsou ...

RAMBOVÁ, Kristýna
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Weberův-Fechnerův zákon a marketing ubytovatelů
HAUSER, Alexander
2024 - Czech
Tato práce se zaměřuje na zkoumání toho, jak zákazníci reagují na různé aspekty produktu, zejména na rozdíly mezi ubytováním na internetových stránkách. Citlivost vůči těmto rozdílům je zkoumaná na základě Weber-Fechnerova zákona, který popisuje vztah mezi skutečnou změnou fyzických podnětů a vnímanou změnou. V dnešní době je tento zákon hojně využíván v marketingu, kde prodejci hledají způsoby, například formou změny velikosti balení, aby tato změna nebyla pro většinu zákazníků rozeznatelná. Účastníci průzkumu absolvují A/B test, ve kterém jsou dotázáni na různé parametry ubytování na základě jejich preferencí. Test je zaměřen na citlivost vůči ceně, lokalitě ubytování a dalších detailů spojených s vybranými možnostmi. Tato práce představuje analýzu zákaznických preferencí a zjišťuje prahovou hodnotu rozdílu. This work is focused on exploring how customers react to different aspects of a product, especially the differences between accommodations on online websites. These differences are observed based on Weber-Fechner Law, which describes the relation between the actual change in physical stimuli and the perceived change. Nowadays, this law is widely used in marketing, where sellers target factors such as a changing the price or other factors that might go unnoticed by the customer. The participants are given an A/B test where they are asked about different parameters of accommodation based on their preferences. The test is focused on price, the location of the accommodation, photography of the room, and other details connected with the selected options. This work presents an analysis of patterns in customer preferences and demonstrates the difference threshold. Keywords: Weber-Fechnerův zákon; marketing ubytovatelů; prahový rozdíl; zákazníkovo preference; chování na online stránkách; predikce chování; Weber-Fechner's law; marketing of accommodation; threshold difference; customer's preference; behaviour on online websites; behaviour prediction Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Weberův-Fechnerův zákon a marketing ubytovatelů

Tato práce se zaměřuje na zkoumání toho, jak zákazníci reagují na různé aspekty produktu, zejména na rozdíly mezi ubytováním na internetových stránkách. Citlivost vůči těmto rozdílům je zkoumaná na ...

HAUSER, Alexander
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases