Number of found documents: 467
Published from to

Určení lokálního modelu geoidu z leteckých tíhových dat
Hájková, Jitka
2015 - English
Předkládaná disertační práce se zabývá určením lokálního modelu geoidu z leteckých tíhových dat z oblasti Taiwanu. Pro určení lokálního modelu geoidu byla použita data ze třech leteckých gravitačních kampaní realizovaných v oblasti Taiwanu. Kvůli frekvenčnímu rozsahu dostupných leteckých gravitačních dat a jejich lokálnímu charakteru byla při zpracování těchto dat použita metoda zvaná "remove-compute-restore". Okrajová úloha pro určení frekvenčně limitovaného poruchového tíhového potenciálu z frekvenčně limitovaných leteckých tíhových poruch byla formulována ve sférické aproximaci. Pro výpočet frekvenčně limitovaného poruchového tíhového potenciálu byly použity dva přístupy, při jejichž numerické realizaci jsme využili různé numerické metody. Kvůli požadavku na harmoničnost frekvenčně limitovaného tíhového potenciálu byl při zpracování leteckých gravitačních dat uvažován také vliv topografie na měřená data. Použité numerické metody byly testovány pomocí syntetických tíhových dat. Poté byly vypočteny z dostupných leteckých gravitačních dat lokální modely geoidu v oblasti Taiwanu, jejichž přesnost byla odhadnuta pomocí GNSS/nivelačních bodů a následně porovnána s přesností modelu geoidu určeného pouze z globálního gravitačního modelu a lokálních modelů geoidu v jiných geografických oblastech. In this thesis, the determination of the local geoid model from aerial gravity data in the area of Taiwan is discussed. Aerial gravitational data from three aerial gravitational surveys performed in the area of Taiwan were processed in order to determine the local geoid model. The limited frequency range of available aerial gravitational data and their geographic restriction lead to using the "remove-compute-restore" concept. The boundary-value problem for determination of the band-limited disturbing gravity potential from the band-limited aerial gravity disturbances is formulated in the spherical approximation. The two approaches with different numerical methods are used for the evaluation of the band-limited disturbing gravity potential. Since the band-limited disturbing gravity potential is assumed to be harmonic outside the geoid, the gravitational effect of topography on measured aerial gravitational data (the second Helmert method of gravity reduction) is taken into account. Different numerical methods are tested first using synthetic gravity data. Then, "one-step approach" and two-step approach are applied on available aerial gravitational data in order to determine the local geoid model of Taiwan. The accuracies of evaluated local geoid models are determined by comparing them with the GNSS/levelling points and subsequently compared with the accuracy of the EGM08-only geoid model and the local geoid models from the other areas. Keywords: geoid; globální gravitační model; gnss/nivelace; letecká tíhová data; okrajová úloha; taiwan; vlnková transformace; aerial gravity data; boundary-value problem; earth gravitational model; geoid; gnss/levelling; taiwan; wavelet transform Available in digital repository of ZČU.
Určení lokálního modelu geoidu z leteckých tíhových dat

Předkládaná disertační práce se zabývá určením lokálního modelu geoidu z leteckých tíhových dat z oblasti Taiwanu. Pro určení lokálního modelu geoidu byla použita data ze třech leteckých ...

Hájková, Jitka
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Modelování a experimentální validace signálních drah s relevancí vůči obdobným savčím systémům
Puchrová, Tereza
2015 - English
Haploidní buňky pivních kvasinek Saccharomyces cervisiae používají ke vzájemné komunikaci speciální proteiny, feromony. Receptor, který rozponává feromony v kvasinkách, patří do dobře známé a popsané skupiny receptorů spřažených s G proteinem, které se vyskytují v savčích buňkách, kde umožňují např. čich, reakci imunitního sytému apod. V této práci je představen mechanismus ladění aktivace takového receptoru a uveden jednoduchý model jeho funkce v kvasinkách. Je ukázano, že aktivaci receptoru je možné dynamicky ladit změnou síly zpětné vazby, která odpovídá míře exprese Sst2 proteinu, který je přirozeným negativním regulátorem G proteinu. Haploid cells of budding yeast Saccharomyces cervisiae use special proteins, called pheromones, for communication. The receptor that recognizes pheromones in yeast belongs to a well-described family of so called GPCRs (G protein-coupled receptors) that are present in mammalian cells enabling the sense of smell, the immune system response, etc. In this work, a mechanism for tuning of the receptor activation is presented and a simple model of the corresponding system inside the yeast is introduced. It is shown that it is possible to dynamically tune the receptor activation by varying the feedback strength corresponding to expression levels of the Sst2 protein which is a native feedback regulator of the G protein. Keywords: syntetická biologie; gpcr; sst2; ste2; aktivace receptoru; saccharomyces cervisiae; deterministický model; synthetic biology; gpcr; sst2; ste2; receptor activation; saccharomyces cervisiae; deterministic model; yeast pheromone pathway Available in digital repository of ZČU.
Modelování a experimentální validace signálních drah s relevancí vůči obdobným savčím systémům

Haploidní buňky pivních kvasinek Saccharomyces cervisiae používají ke vzájemné komunikaci speciální proteiny, feromony. Receptor, který rozponává feromony v kvasinkách, patří do dobře známé a popsané ...

Puchrová, Tereza
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Výskyt a vliv anglického jazyka v korejské populární kultuře
Nam, Daniel
2015 - English
Tato bakalářská práce se zabývá přítomností a vlivem angličtiny v korejské populární kultuře, konkrétně se zaměřuje na reklamy a populární písně. Teoretická část se soustřeďuje na toto dané téma z hlediska sociolingvistického a kulturních studií. Součástí je původ, rozvoj a historické souvilosti těchto dvou odlišných jazyků. Práce se bude dále zajímat o přehled a stručné vysvětlení fenoménu tzv. mísení kódů a jeho využití a vlivu v kontextu masových médií a populární kultury. Další otázky, které budou zodpovězeny, jsou: Je tato jazyková anomálie způsobena globalizací, či byl tento fenomén přítomný již předtím? V poslední části bakalářské práce se budu zabývat konkrétními případy angličtiny v korejském jazyce. Bude se převážně jednat o praktický výzkum s materiály nasbíranými z masových médií, např. televizní reklamy, internetové reklamy, angličtina v každodenní mluvě, angličtina v korejských populárních písničkách, atd. Užití anglického jazyka bude také zanalyzována také z hlediska jeho určenosti k dané věkové kategorii. Odpovědi na otázky typu: Kdy byla angličtina poprvé patrná v korejské společnosti? Je její přítomnost znatelná v dnešní Koreji? Proč používají Korejci mísení kódů? Rozumějí těmto slovům? Týká se tento fenomén čistě médií? Která věková kategorie je tímto nejvíc ovlivněna? Jaký je postoj Korejců vůči tomuto jazykovému fenoménu? This undergraduate thesis seeks to explore and explain the occurrence and influence of the English language in Korean popular culture, specifically with a focus on advertisements and pop songs. The first part of the work lays a theoretical background from a sociolinguistics and cultural studies perspective. The origin, development, and historical connection of these two languages is also be examined. The thesis consists of a brief overview and explanation of the phenomenon of code mixing and its usage and influence within the context of mass media and popular culture. Moreover the question of whether this is an anomaly caused by globalization or whether this linguistic reality has been present before - and, if so, why - will be another focus of the thesis. The last part of the thesis deals with the concrete manifestations of English in Korea. It is based on field research and tangible material from mass media resources, such as television advertisements, internet advertisements, English in everyday speech, English in Korean pop songs, etc. The use of the English language is examined as well, including whether its usage is common only to a certain social group or age group. Answers are sought to such questions as when English first entered Korean society; how visible its presence is in Korea today; why is code mixing used; are these words understood; is this phenomenon restricted to media; which age or social group does this influence; how is this phenomenon perceived? Keywords: mísení kódů; korejština; původ; vývoj; média; společnost; code mixing; korean; origin; development; social group; media Available in digital repository of ZČU.
Výskyt a vliv anglického jazyka v korejské populární kultuře

Tato bakalářská práce se zabývá přítomností a vlivem angličtiny v korejské populární kultuře, konkrétně se zaměřuje na reklamy a populární písně. Teoretická část se soustřeďuje na toto dané téma z ...

Nam, Daniel
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Postavení dítěte v britské literatuře 19 st.
Kuzebauch, Jan
2015 - English
Předmětem této bakalářské práce je popsat období 19. století ve Velké Británii a poukázat na život obyčejných dětí a zejména dětí z chudých rodin. Jejich životy byly krutě poznamenány nástupem průmyslové revoluce. Mnoho rodin muselo změnit svůj tradiční způsob života a bylo nuceno se přestěhovat se z vesnic do rychle rostoucích měst. Tento jev nezůstal nezachycen v soudobé literatuře. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol, které se věnují románům Charlese Dickense Oliver Twist, Charlotte Brontëové Jane Eyrové román Neblahý Juda Thomase Hardyho. Každý z těchto románů popisuje jinou oblast obtíží, se kterými se mohli potýkat děti v 19. století. Osudy hrdinů těchto románů jsou porovnány s reálnými příklady z historie. Práce také popisuje, jaký vliv měli tyto romány na soudobou společnost a jak byly přijaty jak kritikou, tak i veřejností. The object of this undergraduate thesis is to cover the period of the 19th century in Great Britain and to show lives of children of ordinary people and the poor. Their lives were severely influenced by the industrial revolution. Changes connected with the period uprooted many families and caused a huge movement of people from the countryside to rapidly growing cities. The situation could not become unnoticed by the contemporary authors. The thesis is divided into three chapters that are respectively devoted to Charles Dickens and his novel Oliver Twist, Charlotte Brontë and Jane Eyre and finally to Thomas Hardy and his novel Jude the Obscure. Every novel describes various problems that children in 19th century could suffer from. The destinies of their fictional heroes and heroines are compared with real examples from the history. The thesis as well monitors the influence of the novels on the contemporary society and the way how the novels were received by reviewers and public. Keywords: velká británie; děti; průmyslová revoluce; britská literatura; charles dickens; charlotte brontë; thomas hardy; child labour; 19. století; great britain; children; industrial revolution; british literature; charles dickens; charlotte brontë; thomas hardy; child labour; 19th century Available in digital repository of ZČU.
Postavení dítěte v britské literatuře 19 st.

Předmětem této bakalářské práce je popsat období 19. století ve Velké Británii a poukázat na život obyčejných dětí a zejména dětí z chudých rodin. Jejich životy byly krutě poznamenány nástupem ...

Kuzebauch, Jan
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Rozvoj kooperačních dovedností v hodinách anglického jazyka
Válová, Zora
2015 - English
Diplomová práce se zabývá rozvojem kooperačních dovedností v hodinách anglického jazyka. První kapitola je věnována důkladnému teoretickému popisu kooperativního učení. Projednává význam kooperativního učení v průběhu vzdělávacího procesu a popisuje jeho hodnotu s důrazem na vyvíjející se společnost a rozdílnosti ve třídách. Stručná historie kooperativního učení je uvedena z důvodu popsání vývoje tohoto pedagogického přístupu. Tato práce se také věnuje analýze kooperativního učení, popisuje jeho pět základních prvků a rozděluje kooperativní učení na tři hlavní druhy. Práce také popisuje roli učitele v procesu kooperativních činností a úkolů. Kooperativní učení je dále analyzováno v rámci hodin anglického jazyka a také z hlediska možných problému, které mohou během kooperativních aktivit vzniknout. Nedílnou součástí práce je také výzkum, který proběhl na vybraných českých školách. Cílem výzkumu bylo změřit použití kooperativního učení v náhodně navštívených hodinách a efektivitu jednotlivých aktivit. Výzkum byl proveden pomocí náslechů, zaznamenání průběhů hodin a následné analýzy získaných dat. Z výzkumu vyplývá, že kooperativní učení je na českých školách používáno a studenti rozvíjejí své kooperační dovednosti. Práce také poskytuje rady pro učitele, náměty pro další výzkum a omezení výzkumu. The thesis deals with developing cooperative skills in English language classes. The first chapter is dedicated to a thorough description of cooperative learning. It discusses the importance of using cooperative learning during the educational process and describes the value of the outcomes in terms of changing society and diverse classrooms. A brief history of cooperative learning is presented in order to trace the development of the educational approach. In addition, cooperative learning is analyzed in terms of five essential elements and three main types of cooperative learning are distinguished. The thesis analyses the role of a teacher during cooperative learning tasks and activities. Also, cooperative learning is described in connection to English language classes and specific issues are commented. The thesis also focuses on challenges which can arise during the process of cooperative learning tasks and activities. A research done in selected Czech schools is commented on the thesis. The objective of the research was to measure the occurrence of cooperative learning activities and their effectiveness. The data for the research was collected by observations and further analyzed through a scoring rubric. The research suggests that cooperative learning happens to some extent in English classes and the students' cooperative skills are developed. The thesis also provides advice for teachers, suggestions for future research and limitations of the research. Keywords: kooperace; kooperativní učení; kooperační dovednosti; hodiny anglického jazyka; cooperation; cooperative learning; cooperative skills; english language classes Available in digital repository of ZČU.
Rozvoj kooperačních dovedností v hodinách anglického jazyka

Diplomová práce se zabývá rozvojem kooperačních dovedností v hodinách anglického jazyka. První kapitola je věnována důkladnému teoretickému popisu kooperativního učení. Projednává význam ...

Válová, Zora
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Integrace předmětů Anglický jazyk a Výtvarná výchova ve výuce druhého stupně základní školy
Hrochová, Linda
2015 - English
Tato diplomová práce se zabývá možností implementace předmětů Výtvarná výchova a Anglický jazyk prostřednictvím metody CLIL ve výuce na druhém stupni základních škol v České republice. Po uskutečnění teoretického popisu problematiky byl proveden praktický výzkum ve smyslu realizace pěti výukových jednotek v rámci výuky vybrané základní školy. Tyto realizované výukové jednotky byly analyzovány z hledisek, jež jsou typická pro výuku prostřednictvím metody CLIL. Výukové jednotky byly poté podrobně popsány a zkoumány z vybraných hledisek. This diploma thesis deals with the possibility of implementation of the subjects of Visual Arts and English through the CLIL methodology in the curriculum of lower secondary. The theoretical description of the issues is followed by classroom research in the means of realization of five lessons in the curriculum of a selected lower secondary school. These lessons are analyzed from the points of view typical for CLIL methodology. The realized lessons are described thoroughly and examined from selected points of view. Keywords: clil; anglický jazyk; výtvarná výchova; metodika; plánování výuky; kompetence učitelů; clil; english; visual arts; methodology; lesson planning; competences of teachers Available in digital repository of ZČU.
Integrace předmětů Anglický jazyk a Výtvarná výchova ve výuce druhého stupně základní školy

Tato diplomová práce se zabývá možností implementace předmětů Výtvarná výchova a Anglický jazyk prostřednictvím metody CLIL ve výuce na druhém stupni základních škol v České republice. Po uskutečnění ...

Hrochová, Linda
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Využití a uplatnění projektového vyučování v hodinách anglického jazyka
Kalabzová, Milena
2015 - English
Tato diplomová práce má za cíl nabídnout učitelům anglického jazyka propracovaný teoretický systém projektové práce, zahrnující vše podstatné, co má učitel pro úspěšné zavedení metody znát. Neméně důležité je ale také určení, co ještě dalšího podmiňuje úspěšnost této metody v praxi a tato práce stanovuje pět oblastí, které jsou přímo živnou půdou pro samotnou práci na projektech. Připravenost učitele a studentů pro projektovou práci je tedy klíčová a právě výsledkem zkoumání v praktické části je pojmenování všeho, co může projektovou práci v hodinách angličtiny ztěžovat a činit učitelům problémy a dále určit, do jaké míry se lze těmto problémům v rámci systematické přípravy vyhnout anebo je předejít. The thesis deals with the topic of the application of Project Based Learning into English classes. The main focus of the background chapter is to define what it involves for a teacher to implement PBL into English classes. The thesis shows how PBL integrates language and content learning process and the points, which unwind from that connection. The work states several conditions that successful PBL implementation roots from and there is a PBL framework presented with clearly defined phases that English learning context requires. The second part of the thesis represents the practical part and outlines the research conducted by the method of a document analysis. It explores the genuine works of fifteen English teachers and their experiences with the PBL execution. The research focuses on listing the problematic areas that were considered troublesome by the teachers. The results of the research present eight major problematic themes and subsequently their subthemes that confirm the need of careful preparation for PBL and propose what fields English teachers should concentrate on when preparing students for PBL stages. The results also reveal that teachers should not to underestimate PBL time management and the decrease of initial motivation. Keywords: projektová výuka; projekty; klíčové kompetence žáka; skupinová práce; projektová metoda v hodinách anglického jazyka; project teaching; project; key competencies; group work; projects in english classess Available in digital repository of ZČU.
Využití a uplatnění projektového vyučování v hodinách anglického jazyka

Tato diplomová práce má za cíl nabídnout učitelům anglického jazyka propracovaný teoretický systém projektové práce, zahrnující vše podstatné, co má učitel pro úspěšné zavedení metody znát. Neméně ...

Kalabzová, Milena
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Gibraltar and its Significance for Britain and its Inhabitants
Hromiaková, Michala
2015 - English
Tato bakalářská práce se zabývá Gibraltarem, britským zámořským územím, a jeho vztahem s Británií. Cílem práce je zjistit, v čem je tento poloostrov důležitý pro Británii a jaký případný přínos znamená pro Brity. Na začátku je čtenář seznámen se základními informacemi o tomto poloostrově. Následně jsou prezentována vysvětlení z historického hlediska. V další kapitole je objasněno využití strategické polohy území se zaměřením na období druhé světové války a také na dopravní, komunikační a zpravodajskou vybavenost až do současnosti. Dále jsou zdůrazněny silné stránky a případné výhody pro britské podnikatele ve srovnání s Británií. Jedna z částí práce se také zabývá cestovním ruchem a pokouší se určit, v jakém rozsahu je Gibraltar žádanou destinací mezi britskými turisty a cestovateli. Cílem následující kapitoly je stanovit míru důležitosti pro Brity samotné z hlediska obchodních příležitostí a životní úrovně. Pro větší autentičnost jsou uvedeny také názory občanů Gibraltaru stejně jako Britských obyvatel. The Bachelor's thesis is concerned with the Rock of Gibraltar, a British overseas territory, and its relation with Britain. The objective is to determine a significance of the peninsula to Britain and its potential contribution to the British. At the beginning the reader gains basic facts about the territory. Subsequently, there are given explanations from the historical point of view. In the following chapter, the use of the Rock's strategic location is clarified with focus on the period of the Second World War as well as on transport, communications and intelligence facilities up to the present. Next chapter emphasizes its strong points and potential benefits for British businessmen in comparison with the United Kingdom. One of the parts also deals with tourism and attempts to indicate in which extent this destination is sought-after among British tourists and travellers. The goal of the following chapter is to determine the rate of Gibraltar's importance for the British themselves from the point of view of business opportunities and living standards. The opinions of Gibraltar's citizens as well as those of UK residents are presented to add authenticity. Keywords: Gibraltar; historie; strategická poloha; vojenská základna; obchodní příležitosti; turistická destinace; Gibraltar; history; strategic location; military base; business opportunities; tourist destination. Available in digital repository of ZČU.
Gibraltar and its Significance for Britain and its Inhabitants

Tato bakalářská práce se zabývá Gibraltarem, britským zámořským územím, a jeho vztahem s Británií. Cílem práce je zjistit, v čem je tento poloostrov důležitý pro Británii a jaký případný přínos ...

Hromiaková, Michala
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Depiction of Roaring Twenties in the Works of F.S.Fitzgerald
Kreuzerová, Kateřina
2015 - English
Bakalářská práce se zabývám obdobím tzv. Bouřlivých dvacátých let americké historie. Cílem práce je představit zmíněné období a krátce informovat o Ztracené generaci spisovatelů, zvláště pak Francisu Scottu Fitzgeraldovi a jeho dílech, která jsou předmětem analýzy v praktické části této práce. V práci jsou rozebírána díla Velký Gatsby a Krásní a Prokletí, přičemž se analýza soustředí na znaky dvacátých let dvacátého století, abychom mohli dokázat jejich historickou hodnotu pro popis tohoto období. The Bachelor Thesis is focused on the period of the Roaring Twenties of the American history. The aim of this work is to introduce mentioned period of time and discuss the Lost generation writers, especially Francis Scott Fitzgerald and his books, which are subject of the analysis in the practical part of the thesis. In the Bachelor Thesis, we study the books The Great Gatsby and The Beautiful and Damned, paying specially attention to the features of the 1920s described in them, as a proof that the books are chronicles ot this period of time. Keywords: bouřlivá dvacátá léta; ztracená generace; francis scott fitzgerald; velký gatsby; krásní a proletí; roaring twenties; lost generation; francis scott fitzgerald; the great gatsby; the beautiful and damned Available in digital repository of ZČU.
Depiction of Roaring Twenties in the Works of F.S.Fitzgerald

Bakalářská práce se zabývám obdobím tzv. Bouřlivých dvacátých let americké historie. Cílem práce je představit zmíněné období a krátce informovat o Ztracené generaci spisovatelů, zvláště pak Francisu ...

Kreuzerová, Kateřina
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Chicago Czech Community- Its History and Recent State
Mlezivová, Patricie
2015 - English
Tato práce se zabývá tématem České komunity v Chicagu, její historií a současným stavem. Práce přináší rozsáhlý přehled o České komunitě v Chicagu, počínaje začátky emigrace od 50. let 19. století. Podstatná část práce je věnována prvnímu etnickému majorovi města Chicaga, jímž byl Čechoameričan Antonín Čermák. Popsaný je také vztah T.G. Masaryka k městu Chicago. Práce dále přináší podrobný obraz o současné situaci České komunity v Chicagu. The thesis deals with the topic Chicago Czech community, its history and the recent state. It gives a vast summary of the Czech community in Chicago, starting from the beginnings of the Czech immigration in the early 1850s. A large part of the thesis is devoted to the first ethnic mayor of Chicago, Antonín Čermák. Another very important personality which is connected to the Czech community in Chicago is T.G.Masaryk, to whom is also devoted a significant part of this thesis. The thesis provides vast depiction of the situation of the Chicago Czech community. Keywords: emigrace; česká komunita; Chicago; Spojené Státy Americké; Antonín Čermák; Tomáš Garrigue Masaryk; Cicero; Berwyn; čtvrť; immigration; czech community; Chicago; United States of America; Antonín Čermák; Tomáš Garrigue masaryk; Cicero; Berwyn; district Available in digital repository of ZČU.
Chicago Czech Community- Its History and Recent State

Tato práce se zabývá tématem České komunity v Chicagu, její historií a současným stavem. Práce přináší rozsáhlý přehled o České komunitě v Chicagu, počínaje začátky emigrace od 50. let 19. století. ...

Mlezivová, Patricie
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases