Počet nalezených dokumentů: 467
Publikováno od do

Využití krátkých videí ve výuce anglického jazyka
Marková, Lucie
2015 - anglický
Diplomová práce se zabývá tématem využití krátkých videí ve výuce anglického jazyka. Teoretická část poskytuje odpověď na otázku, proč jsou videa v době rychle se rozvíjející a stále se zdokonalující technologie poutavým prvkem, a mohou být považována za významný nástroj při výuce anglického jazyka. Diplomová práce se zde dále zabývá jednotlivými dovednostmi, které aktivity, založené na práci s krátkými videi, rozvíjejí. V závěru teoretické části je uvedeno (v porovnání s ostatními věkovými kategoriemi) čím je dospělý student specifický, a jaké výhody a úskalí skýtá práce s ním. V praktické části diplomové práce je prezentována výzkumná část, jenž byla součástí pilotážního testování nově vypracovaného výukového programu. Výzkum proběhl formou dotazníkového šetření a jeho hlavním cílem bylo zjistit, které z testovaných aktivit, zaměřených na různé dovednosti, byly z pohledu dospělého studenta anglického jazyka shledány nejužitečnějšími. Druhým sledovaným prvkem šetření byla zábavnost těchto aktivit. Výsledky přinesly zajímavé zjištění, že hodnocené aktivity se zásadně neliší, s ohledem na sledované prvky. Z analýzy výsledků lze však usuzovat, že určujícími faktory pro studenty a jejich práci s krátkými videi, jsou rozmanitost souvisejících aktivit, jejich střídání a zaměření na jednotlivé dovednosti. The thesis concerns itself with using short video clips in teaching English language. It provides an answer to the question why the videos are regarded as an engaging element, and can be seen as a powerful teaching tool in the world of advancing technology. Additionally, it analyzes individual skills that can be developed by using short videos in lessons and specifies characteristics of adult learners in comparison to other age categories. The associated research was carried out through questionnaires during a piloting of an online educational program and its consequent evaluation. The main objective of the study was to determine which of the tested activities, focused on different skills, were found the most useful and the most enjoyable from the perspective of an adult language student. The results yielded interesting findings that evaluated activities do not differ significantly with respect to the monitored elements. Based on the presented results, it may be concluded that the determining factors are the diversity of the related activities, their shuffle and the focus on individual skills. Klíčová slova: krátká videa; dovednosti; dospělý student; výuka jazyků; technologie; nástroj; rozvíjet; zábavnost; užitečnost; aktivita; porozumění; poslech; čtení; psaní; mluvení; osvojování jazyka; video; language teaching; skills; listening; comprehension; reading; writing; speaking; teaching tool; activity; enjoyable; useful; technology; develop; adult learner; language acquisition Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři ZČU.
Využití krátkých videí ve výuce anglického jazyka

Diplomová práce se zabývá tématem využití krátkých videí ve výuce anglického jazyka. Teoretická část poskytuje odpověď na otázku, proč jsou videa v době rychle se rozvíjející a stále se zdokonalující ...

Marková, Lucie
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Populární geopolitika - historický vývoj a zhodnocení současné situace a trendů ve Spojených státech amerických
Hostýnek, Tomáš
2014 - anglický
Tato práce analyzuje jeden z nejnovějších podoborů kritické geopolitiky - populární geopolitiku - a na celkem pěti případových studiích aplikuje její současný teoretický rámec, přičemž v některých ohledech poukazuje na jeho nedostatky a zasazuje se o větší akademickou pozornost a širší paradigmatickou reevaluaci celého podoboru. V první části je stručně nastíněn vývoj klasických, a v pozdější části i kritických, geopolitických teorií, jejich nejvýznamnější představitelé a dobový kontext. V druhé části jsou pak podrobně představeny jednotlivé případové studie a aplikovány koncepty z předcházející kapitoly. V samotném závěru jsou shrnuta nejvýznamnější zjištění a také je nastíněn současný střet mezi zastánci klasické a kritické geopolitiky a také analytický rozkol uvnitř teoretiků populární geopolitiky. This bachelor's thesis thoroughly analyzes one of the latest subsets of critical geopolitics - popular geopolitics - and applies its current theoretical framework to a total amount of five case studies. It also hints at its apparent defficiencies in certain aspects, argues for higher academic attention and makes an ultimate case for a wider reevaluation of the entire subdiscipline. The first chapter briefly explores the turbulent development of traditional, and what was later dubbed critical, theories of geopolitics, introduces the most significant theorists and contextualizes their works. The second chapter encompasses the individual case studies and employs various concepts and postulations from the previous chapter. The conclusion summarizes our most important findings and elucidates the contemporary clash of traditional and critical geopolitics and an ongoing analytical struggle among popular geopoliticians. Klíčová slova: klasická geopolitika; kritická geopolitika; populární geopolitika; Kapitán Amerika; přehled čtenáře; James Bond; Dixie Chicks; Volání povinnosti; traditional geopolitics; critical geopolitics; popular geopolitics; Captain America; Reader's Digest; James Bond; Dixie Chicks; Call of Duty Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři ZČU.
Populární geopolitika - historický vývoj a zhodnocení současné situace a trendů ve Spojených státech amerických

Tato práce analyzuje jeden z nejnovějších podoborů kritické geopolitiky - populární geopolitiku - a na celkem pěti případových studiích aplikuje její současný teoretický rámec, přičemž v některých ...

Hostýnek, Tomáš
Západočeská univerzita v Plzni, 2014

Odkaz americké tradiční hudby v písních Bruce Springsteena
Toman, Jakub
2014 - anglický
Tato práce zkoumá vliv americké tradiční hudby, včetně všech zdrojů její inspirace, na písně Bruce Springsteena. Zaměřena je především na rozbor dvou trilogií a to především z hlediska textů a jejich návaznosti na americkou hudební tradici. Pro lepší pochopení Springsteenovy tvorby je poskytnuta jak krátká biografie, tak politické pozadí. This undergraduate thesis deals with the influence of American roots music, including all of its sources of inspiration, on the songs of Bruce Springsteen. It mainly analyses two trilogies with accent on its lyrical connection to the American music tradition. For better comprehension of Springsteen's works, a brief biography and a political background are provided. Klíčová slova: Bruce Springsteen; folk; americká tradiční hudba; Walt Whitman; John Steinbeck; metafora cesty; rocková hudba; Bruce Springsteen; folk; American roots music; Walt Whitman; John Steinbeck; road metaphor; rock music Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři ZČU.
Odkaz americké tradiční hudby v písních Bruce Springsteena

Tato práce zkoumá vliv americké tradiční hudby, včetně všech zdrojů její inspirace, na písně Bruce Springsteena. Zaměřena je především na rozbor dvou trilogií a to především z hlediska textů a jejich ...

Toman, Jakub
Západočeská univerzita v Plzni, 2014

Nacionalismus v Skotsku
Kačinetz, Lukáš
2014 - anglický
Má bakalářská práce se věnuje nacionalismu ve Skotsku. Jako cíl práce jsem si stanovil popsat a zpřehlednit národního cítění skotského lidu. V první části práce jsem vysvětlil pojmy nacionalismus a devoluce, které jsou stěžejní pro zvládnutí tématu. Dále jsem se široce zabýval samotným Skotskem klíčovými kapitolami z jeho historie, které budovaly duch národa a jeho symboly. Práci uzavírám pojednáním o úspěšné skotské devoluci, Skotské národní straně a Skotském parlamentu. My thesis deals with the nationalism in Scotland, one of the countries, that proven themselves capable of maintaining their own cultural identity and heritage. The thesis describes nationalism, devolution and Scotland as well as Scottish nation, its language and symbols. I also described the major historical events, that created Scottish self consciousness. Thesis also focuses on the second half of 20th century on progress of successful Scottish devolution, Scottish National Party and Scottish Parliament. I also described positive and negative impacts of creating independent Scotland. I used Scottish literature and historical books as a materials, as well as internet articles, mostly of government organisations and newspapers. Klíčová slova: Skotsko; devoluce; nacionalismus; SNP; parlament; ropa; nezávilost; národ; Scotland; devolution; SNP; oil; nation; nationalism; independce Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři ZČU.
Nacionalismus v Skotsku

Má bakalářská práce se věnuje nacionalismu ve Skotsku. Jako cíl práce jsem si stanovil popsat a zpřehlednit národního cítění skotského lidu. V první části práce jsem vysvětlil pojmy nacionalismus a ...

Kačinetz, Lukáš
Západočeská univerzita v Plzni, 2014

Strategie prevence disciplinárních problémů v hodinách angličtiny na 2. stupňi základních škol
Schwarzová Kopačková, Markéta
2014 - anglický
Diplomová práce se zabývá strategiemi prevence disciplinárních problémů v hodinách angličtiny na 2. stupni základních škol. Práce zjišťuje techniky a strategie prevence a disciplinárních prostředků užívaných učiteli a doporučených žáky. Zároveň práce řeší otázku rozdílů v užívaných technikách v jazykových a nejazykových hodinách. The thesis examines the strategies to prevent discipline problems in English language classes of lowersecondary schools. The aim was to determine what prevention strategies and techniques teachers use and what prevention strategies and techniques pupils would recommend using with the focus on differences in language and non-language classes. Klíčová slova: učitel; žák; nespolupracující chování; prevence disciplinárních problémů; disciplinární prostředky; stupeň závažnosti nevhodného chování; jazyková hodina; nejazyková hodina; behaviorální modul; teacher; pupil; misbehaviour; prevention of misbehaviour; disciplinary measures; seriousness of misbehaviour; language class; non-language class; behaviour management model Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři ZČU.
Strategie prevence disciplinárních problémů v hodinách angličtiny na 2. stupňi základních škol

Diplomová práce se zabývá strategiemi prevence disciplinárních problémů v hodinách angličtiny na 2. stupni základních škol. Práce zjišťuje techniky a strategie prevence a disciplinárních prostředků ...

Schwarzová Kopačková, Markéta
Západočeská univerzita v Plzni, 2014

Prezentace gramatiky ve výuce anglického jazyka
Balín, Marek
2014 - anglický
Diplomová práce se zabývá prezentací gramatiky při výuce anglického jazyka. Teoretická část práce pojednává o různých možných přístupech při výkladu nového gramatického jevu a pozici gramatiky v procesu výuky cizího jazyka. Důraz je kladen na žáky druhého stupně ZŠ. Praktickou část tvoří výzkum, při němž byla zkoumána efektivita guided-discovery přístupu při výkladu nové látky. Výzkum probíhal v devátých a osmých třídách základních škol v ČR A Rusku. The thesis deals with the presentation of grammar in English lessons. Theoretical background mentions possible approaches/methods that can be used when introducing new grammar and the position of grammar within the process of studying foreign language. Attention is paid to the students of lower-secondary schools. The research was focused on the effectiveness of the guided-discovery approach. The experiment was done in the Czech Republic and Russia. Klíčová slova: deduktivní přístup; explicitní výuka gramatiky; gramatika; gramatické pravidlo; guided discovery přístup; implicitní výuka gramatiky; induktivní přístup; osvojování jazyka; pubescenti; role učitele; Stephen Krashen; žákovská autonomie; deductive approach; explicit grammar presentation; grammar; grammatical rule; guided discovery approach; implicit grammar presentation; inductive approach; language acquisition; learner's authonomy; pubescents; Stephen Krashen Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři ZČU.
Prezentace gramatiky ve výuce anglického jazyka

Diplomová práce se zabývá prezentací gramatiky při výuce anglického jazyka. Teoretická část práce pojednává o různých možných přístupech při výkladu nového gramatického jevu a pozici gramatiky v ...

Balín, Marek
Západočeská univerzita v Plzni, 2014

Užití mobilních technologií ve výuce anglického jazyka
Čonková, Markéta
2014 - anglický
Práce se zabývá užitím mobilní technologie ve výuce anglického jazyka. Práce překládá zhodnocení termínu "mobile learning" a prezentuje možné aplikace výuky s mobilním zařízení ve výce. Výzkumná otázka řeší, ve kterých případech je užití mobilní technologie ve výuce efektivní a pomáhá překonat potíže studentů s učením. The thesis explores the topic of using the mobile technologies in the English language teaching. It summarizes what the mobile learning is and to present possible ways of application into every day teaching. The research question emerges from the the limitations and possible students' learning difficulties when being taught without the technology. Klíčová slova: mobilní technologie; výuka; mobilní výuka; mobile technology; mobile learning; mobile teaching Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři ZČU.
Užití mobilních technologií ve výuce anglického jazyka

Práce se zabývá užitím mobilní technologie ve výuce anglického jazyka. Práce překládá zhodnocení termínu "mobile learning" a prezentuje možné aplikace výuky s mobilním zařízení ve výce. Výzkumná ...

Čonková, Markéta
Západočeská univerzita v Plzni, 2014

Vytváření kritérií pro hodnocení
Rychtařík, Stanislav
2014 - anglický
Tato diplomová práce se zabývá vytvářením kritérií pro hodnocení mluveného projevu. První část, sloužící jako teoretický rámec pro následný výzkum, předkládá čtenáři důvody, které vedly k vybrání tohoto tématu, a vysvětluje termíny mluvení, hodnocení a hodnotící kritéria v kontextu hodnocení mluveného projevu. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků a mapuje současné praktiky učitelů v oblasti hodnocení mluveného projevu. Výsledky výzkumu odhalily nejčastěji používané úkoly pro hodnocení mluveného projevu, preference učitelů ohledně jednotlivých typů hodnocení a fakt, že kritéria, která učitelé pro jednotlivé typy úkolů stanovují, se poměrně značně liší. Výsledky výzkumu jsou okomentovány a možné příčiny jsou zmíněny. V závěru práce jsou prodiskutovány možné implikace pro učení jazyků. This graduate thesis deals with designing criteria to assess speaking skills. The first section, serving as a theoretical basis for the subsequent research, presents readers with the reasons for selecting this topic and explains the terms speaking, assessment and assessment criteria in the context of assessing speaking skills. The research, conducted by means of teacher questionnaires, maps the teachers' current practices in the field of the assessment of speaking skills. The results of the research revealed the most frequently employed speaking assessment tasks, teachers' preferences in types of assessment and the fact that the criteria teachers select for individual speaking assessment tasks differ quite significantly. Subsequently, the results are commented on, and possible reasons for their occurrence are mentioned. Implications of the results for language teaching are discussed at the end of the thesis. Klíčová slova: mluvní dovednosti; hodnocení; hodnotící kritéria; úkoly pro hodnocení mluveného projevu; speaking skills; assessment; assessment criteria; speaking assessment tasks Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři ZČU.
Vytváření kritérií pro hodnocení

Tato diplomová práce se zabývá vytvářením kritérií pro hodnocení mluveného projevu. První část, sloužící jako teoretický rámec pro následný výzkum, předkládá čtenáři důvody, které vedly k vybrání ...

Rychtařík, Stanislav
Západočeská univerzita v Plzni, 2014

Rozvoj autonomie studentů na středních školách
Jenčíková, Zuzana
2014 - anglický
Diplomová práce se zabývá tématem autonomie studenta. Zahrnuje i širší souvislosti s tímto tématem spojené - např. učební styly, učební strategie, motivace. Zachycuje i roli učitele v autonomii studenta. Výzkum popisuje názory, postoje a potřeby středoškolských studentů ve vztahu k uvedené problematice. Srovnává odpovědi studentů s nejlepším a nejhorším prospěchem v předmětu Anglický jazyk. The thesis is focused on learner autonomy. It deals with wider context concerning this topic, e.g. learning styles, learning strategies, motivation. The thesis also discusses the role of teachers in learner autonomy. The research describes opinions, attitudes and needs of secondary school students in relation with presented issues. The results of the research compares the answers of the students with the best marks and the students with the worst marks in English classes. Klíčová slova: autonomie studenta; učební styly; učební strategie; motivace; learner autonomy; learning strategies; learning styles; motivation Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři ZČU.
Rozvoj autonomie studentů na středních školách

Diplomová práce se zabývá tématem autonomie studenta. Zahrnuje i širší souvislosti s tímto tématem spojené - např. učební styly, učební strategie, motivace. Zachycuje i roli učitele v autonomii ...

Jenčíková, Zuzana
Západočeská univerzita v Plzni, 2014

Analýza a záznam výbojové činnosti v elektrických zařízeních
Mráz, Petr
2014 - anglický
Disertační práce se zabývá měřením a vyhodnocováním výbojové činnosti v elektrických zařízeních, především metodikou měření částečných výbojů u strojů s vinutími. Práce se zaměřuje na měřené a odvozené parametry částečných výbojů určené pro vyhodnocování dopadu výbojové činnosti na izolační systém. V práci jsou diskutována omezení nejrozšířenějšího hodnotícího parametru zdánlivého náboje Qiec a následně je navržena vhodná metodika měření a vyhodnocování výbojové činnosti. Jsou rozebrány dílčí limity dané mezinárodní normou pro měření částečných výbojů IEC 60270, které je nutné uvažovat při měření i následném vyhodnocování naměřených dat. Je rozebrána problematika paralelních zdrojů výbojové činnosti a jejich možné rozlišení a identifikace v časovém a frekvenčním spektru. Je představena nová měřicí technika přenosové frekvenční charakteristiky u strojů s vinutími a z toho plynoucí odhad kapacity stroje v různých frekvenčních spektrech, na jehož základě lze určit vhodnou velikost vazební kapacity pro dosažení efektivní citlivosti měření. This doctoral thesis deals with measurement and evaluation of discharge mechanisms in electrical devices, especially by using a method of measuring partial discharges in devices with winding. It focuses on both measured and derived parameters of partial discharges designated for evaluation of the impacts of discharge activity on insulation system. The scope also includes limitations of the apparent charge parameter of evaluation Qiec which is the most widely used in practice. Their identification then led to a proposal of an appropriate methodology for measurement and evaluation of discharge activity. Particular limits established by the international standard for measurement of partial discharges IEC 60270 that need to be followed during measuring and subsequent data evaluation stages are also mentioned. The topic of parallel sources of discharge activity along with their potential differentiation and identification within the time- and frequency- domain is tackled as well. One of the next contributions of this thesis is the development and introduction of a new measuring technique of the transmission frequency characteristic for the devices with winding. The proposed methodology enables estimation of the device capacity in various frequency-domains which then provides a basis for an appropriate amount of binding capacity to be established in order to achieve an effective sensitivity of the measurement. Klíčová slova: částečné výboje; točivé stroje; zdánlivý náboj; IEC 60270; partial discharge activity; rotating machines; apparent charge; IEC 60270 Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři ZČU.
Analýza a záznam výbojové činnosti v elektrických zařízeních

Disertační práce se zabývá měřením a vyhodnocováním výbojové činnosti v elektrických zařízeních, především metodikou měření částečných výbojů u strojů s vinutími. Práce se zaměřuje na měřené a ...

Mráz, Petr
Západočeská univerzita v Plzni, 2014

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze